• DAHE
    Äldre 13 Jul 20:09
    1767 visningar
    3 svar
    3
    1767

    Vigsel i Jukkasjärvi

    Hej!

    Vi planerar att ha vår vigsel i iskyrkan i Jukkasjärvi. Vi vill ha massor med tips och ideér på frisör, festlokal, florist mm från er som redan har gift er där. Även om du bara varit gäst kanske du har förslag på hur vårt bröllop kan göras.

    Alla tips och ideer tas tacksamt emot!

    Tack på förhand!

  • Svar på tråden Vigsel i Jukkasjärvi
  • Rosenp­etunia
    Äldre 13 Jul 23:18
    #1

    Hej hej!

    För det första, grattis till valet av plats för ert bröllop! Det är helt magiskt där, ni kommer att bli supernöjda

    Vi gifte oss i Iskyrkan i mars 2008. Bröllopsmiddagen hade vi på Ishotellets restaurang och det var vi jättenöjda med.

    Blommorna beställde vi på Kiruna Blomsterhandel (hade telefon- och mailkontakt med dem innan, skickade bilder osv.), även det fungerade bra.

    Bröllopsfrisyren gjordes på Stinas Hårsalong och smink på Salong Vinter (ligger vägg i vägg med frisören, med en dörr emellan). Toppenbra betyg för båda!

    Lycka till med Era förberedelser!

  • Pitebr­ud 090801
    Äldre 14 Jul 08:25
    #2

    Jag var på en vigsel i iskyrkan där man hade en trumpetare och en trombonist, som var jätte duktiga. Är du intresserad så kan jag söka reda på namnen. Jag tror att man även kan fråga församlingen, trumpetaren har tydligen spelat där rätt ofta. Mikael tror jag trumpetaren hette.

  • DAHE
    Äldre 14 Jul 10:27
    #3

    Super Tack för tipsen!

Svar på tråden Vigsel i Jukkasjärvi