• frksmi­lla
    Äldre 13 Jul 15:23
    2915 visningar
    7 svar
    7
    2915

    Brudklänning, tårta, hotell mm

    Hejsan!

    Vi har precis bestämt oss för att gifta oss i maj 2010 och jag har en hel del funderingar! Dels undrar jag om ni har några tips på bra affärer som säljer och hyr ut brudklänningar, kläder till brudgummen, best man/tärna samt brudnäbbar? Jag är även tacksam för tips på bra frisörer (jag såg den andra tråden, men om det finns några andra)? Har någon erfarenhet av bröllopstårtor från Trianon? Hur är det med bröllopssvit? Några goda råd?

    Tacksam för råd!
    A

  • Svar på tråden Brudklänning, tårta, hotell mm
  • Svanbo­et
    Äldre 13 Jul 18:24
    #1

    stad?

  • Decemb­er 2009
    Äldre 13 Jul 18:34
    #2

    Ligger under uppsala så antar där

  • frksmi­lla
    Äldre 13 Jul 19:19
    #3

    Ja, i Uppsala.

  • Svanbo­et
    Äldre 13 Jul 23:45
    #4

    ursäkta - läste inte var tråden låg, bara starten. Då kan jag itne hjälpa tycärr. Lycka till!

  • Linaaa
    Äldre 20 Jul 17:15
    #5

    Hej frksmilla!

    Även jag och min kille planerar bröllop i Uppsala sommaren 2010 men under Juli/augusti! Bröllopssvit har jag hört att Hotell Hörnan ska ha lite bra alternativ. Frisör så planerar jag att använda mig av min frisör på salong panzel.

    Vart i Uppsala ska ni gifta er? Klara med festlokal mm?

  • Kathiz å Kimmo
    Äldre 20 Jul 17:20
    #6

    Linaaa å frksmilla ni måste joina den andra tråden, Uppsalabröllop 2010!

    Så hjälps vi åt med tips å trix???

    Hefa finns i Svartbäcken. Sen ska det finnas en butik som är bra i Norrtälje, Invors brud eller likn.

    Kan tyvärr inte hjälpa med frisör då min mamma är frisör å gör allt med mitt hår, även till vardags. Så jag är lost på frisörer!!!

    Men som sagt joina andra tråden!!! Vi har inte kommit så långt, men det kanske bara är bra!!!

  • frksmi­lla
    Äldre 3 Aug 21:52
    #7

    Hej Linaaa!
    Jag åkte faktiskt runt och kollade in nästan alla sviter! Hotell Hörnan hade jättefina rum, men var ganska dyra plus att man var tvungen att betala 500 kronor extra för att få skumpa, frukt osv.. Dessutom tyckte jag att de var så små duschhörnor. Vi valde faktiskt Hotell Uppsala, det enda hotellet där de hade jacuzzi!! Vi vill bubbla på natten!

    Vi ska gifta oss i Dalby kyrka! Allt är bokat och klart! Ni då?

    Kathiz å Kimmo, tack för råden. Jag joinar!

    /FrkSmilla

Svar på tråden Brudklänning, tårta, hotell mm