• Paja

Relationer, alltid lika intressanta

Suck.. måste få skriva av mig lite...

Jag är ihop med Världens underbaraste kille jag nånsin kunde hitta. Han och jag har varit ihop i sen november 2003, bott ihop sen årskiftet 2005, och varit förlovade sedan 2005, visst både han och jag är strax under 25, och jag har inte velat något annat än att gifta mig med honom de senaste 2 åren. Nu har vi varit på flera bröllop och han säger jo men visst kan vi gifta oss, men inte nu.. Jag har sagt att jag inte behöver något sagobröllop utan bara mina föräldrar och gudföräldrar är med så nöjer jag mig! Inget fancy liksom, men ändå är det "nej inte nu" som jag får höra hela tiden. Jag nämner det nog var dag för honom och jag vill verkligen inget annat än att gifta mig med honom. Jag vill lova honom min trohet inför Gud och mina föräldrar, jag vill kalla honom för min man, jag vill kunna säga jag är gift. Men mitt livs kärlek vill vänta. och vänta och vänta, på vad? på ännu fler år som ogifta? eller vad är det min m2b väntar på... Jag kan förstå att han tycker det är liiite jobbigt att höra ordet bröllop minst 3 dar i veckan, men GAAAH!! jag blir galen, det värsta är att jag inte tror att han fattar hur viktigt vårt liv och vårt giftermål är för mig.

Suck. kan han inte bara säga JA!

• Svar på tråden Relationer, alltid lika intressanta
  • anne på grönkulla

Fråga honom vad han väntar på!

Men sen får du nog respektera om han inte vill just nu - precis som han får respektera att du har mer bråttom. Vad lösningen på det är avgör ni tillsammans, men blir bara bra för er båda om ni kan förklara varför det är så bråttom och viktigt, respektive vad det är att vänta på.

• linvinter

Min sambo var lite lika dan. Han sa att han ville gifta sig med mig men inte just nu. Så jag låg lite lågt men sen köpte vi hus tillsammans och då sa jag att nu får vi antingen gifta oss eller skriva samboavtal. Och då sa han att det verkar jobbigt att skriva papper så vi kan ju gifta oss. Hihi, verkligen jätteromantiskt sätt att bestämma sig att gifta sig. men sen är han inte särskilt romantisk, så jag får nog nöja mig med det. Men sen vi bestämde oss så han har verkligen varit intresserad att ta del i allt. Det kommer säkert. Min sambo kunde inte säga varför han inte ville innan, han bara sa varför måste du ha så brottom, de tar nog bara längre tid för dem att komma dit.

• agtiwi

Fråga honom vad han vill vänta på eller varför han vill vänta. Sen kanske du ska försöka låta bli att ta upp det flera ggr i veckan, för dessvärre så gör nog inte det att han vill mer. Skulle tro att det till slut ger helt motsatt effekt i stället. Förstår att du vill gifta dig och allt det andra du skrev i ts. Men om han nu är den du vill leva resten av ditt liv med så kanske det är värt att vänta ett tag till i stället för att kanske få ett bröllop som du tjatat dig till?

• irresolute

Min sambo visade aldrig något intresse för att sätta datum för bröllop, när vi var förlovade. Efter tips här på BT så krävde jag tillslut ett ordentligt svar och frågade varför han inte kunde ge mig ett svar eller förslag på datum.

För vår del slutade det tyvärr med att vi bröt förlovningen. Vi är dock fortfarande tillsammans, tre år senare, men jag vet inte... Jag älskar honom verkligen, men det känns inte som att han någonsin kommer vilja gifta sig. :(

Dessutom har vi fler problem: han vill ha barn, det vill inte jag. Jag vill ha hund, det vill inte han. Jag börjar allvarligt tro att vi inte är menade för varandra... :(

• Alexxxi

Ser att ni satt ett datum Va kul=) Får man fråga hur du fick honom att ändra sig? Hehe, intressant att veta=)

Svar på tråden Relationer, alltid lika intressanta