• Kharma

    Borgelig rockabillyvigsel Sthlm

    Hej

    Nyss friad till och funderar och funderar..

    Rockabillytema verkar vara temat på vår lilla, borgeliga ceremoni. Vi ska efter bröllopsnatten åka till Västindien på smekmånad. Jag är nyinflyttad från Norrland till Dalarna, ingen av oss har släkt utan det blir vänner (få, det ska vara litet). Ett för oss vettigt alternativ är att viga oss och ha lite middag och så i den Kungliga Hufvudstaden då det blir nära till avresan.

    Någon som har förslag på en fin plats som skulle passa..? Själva ceremonin vore ju bra om det var en lugn, vacker plats. Naturskön. Som man kan åka bil ifrån se'n till.. ja, jag vet inte riktigt. Tror jag har vänner som kan föreslå något men jag tar tacksamt emot tips även på liten festlokal/restaurang el. dyl.

    Just ja!! Det blir nog i Maj 2010

  • Svar på tråden Borgelig rockabillyvigsel Sthlm
  • passionsblomman

    Det finns en klubb ute på ön där jag bor som heter så här:

    www.spokeislandcruisers.se/index.php

    De håller till vid en festplats som åtminstone jag tycker vore kanon att sätta upp tält eller så vid. Catering dit kanske? Jag vet inte alls om de håller bröllop eller så där, men jag skulle absolut kolla om jag var du. Ute på öarna finns också flera restauranger och värdshus.

  • Spratte

    Ska själv ha ett bröllop med rockabillytema nu i augusti. Vi håller såväl cermoni som fest på Sundby Gård (Huddinge, Stockholm) www.sundby-gard.se/. Det ligger väldigt vackert vid en stor sjö. De är jättetrevliga, serviceinriktade och har stenkoll på saker att tänka på. Själva lokalen är dock inte rockabillystil på...bara på oss och de detaljer vi "lägger till".
    Kan verkligen rekommenderas!!

  • Kharma
    Spratte skrev 2009-07-16 10:49:36 följande:
    Ska själv ha ett bröllop med rockabillytema nu i augusti. Vi håller såväl cermoni som fest på Sundby Gård (Huddinge, Stockholm) www.sundby-gard.se/. Det ligger väldigt vackert vid en stor sjö. De är jättetrevliga, serviceinriktade och har stenkoll på saker att tänka på. Själva lokalen är dock inte rockabillystil på...bara på oss och de detaljer vi "lägger till".Kan verkligen rekommenderas!!
    Det ser verkligen jättevackert ut!

    Ska kolla närmare på deras sida imorgon, tack
  • vip

    jag har sett ett litet "mysigt hotell och restaurang" som ligger alldeles vid Mälaren och Sigtuna.Hotellet finns på hemsidan www.32rok.se där gifte sig en av mina kompisar,vigseln hade man på bryggan ute i vattnet,finns också en fin kyrkoruin S:t Per eller stadens gamla Rådhus från 1744.

  • Kharma
    vip skrev 2009-07-17 10:34:05 följande:
    jag har sett ett litet "mysigt hotell och restaurang" som ligger alldeles vid Mälaren och Sigtuna.Hotellet finns på hemsidan www.32rok.se där gifte sig en av mina kompisar,vigseln hade man på bryggan ute i vattnet,finns också en fin kyrkoruin S:t Per eller stadens gamla Rådhus från 1744.
    Sigtuna är vackert=)

    Tack!
  • Kharma
    SweetSun skrev 2009-07-17 22:43:42 följande:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-73/m3489460.htm...
    Tack=)

    Jag har kikat i tråden tidigare men jag känner mig inte hemma riktigt på Bröllopstorget än och dess utséende så jag fann tråden rörig=/

    Men jag vänjer mig, det ser bättre ut nu

    Tack
Svar på tråden Borgelig rockabillyvigsel Sthlm