• SmulanHammar

Ledsen brud

Min möhippa blev en mardröm och det är något jag helst vill glömma nu. Jag trodde att mina vänner kände mig och kunde planera därefter, särskilt mina tärnor.

Det som hände var att de valde fel dag som inte passade mig med tanke på allt annat omkring som jobb och timing. Min mamma hade till och med avrått tärnona att ha möhippan på en annan dag, men de följde inte rådet.

Finns det någon mer som hamnat i samma situation?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-24 18:11
    Skönt att höra att man inte är ensam om detta...
    Självklart är det trist att de finns personer som inte ens fått någon möhippa alls, men min egen var inte planerad utifrån mitt schema.

Till saken för min del, så var veckan de tog mig i den mest intensiva på jobbet. Har ett mycket stressigt jobb periodvis....Jag kunde inte slappna av, satt och kollade på klockan hela tiden för jag visste att jag var tvungen att gå hem tidigt eftersom jag jobbade dygnet runt under den perioden.

Hoppas att ni andra får det riktigt bra på era bröllop!

• Svar på tråden Ledsen brud
  • Anniis

Detta säger jag absolut inte för att vara elak, men vet du hur svårt det är att få till en möhippa för att alla vill ju kunna vara med för att kunna göra något kul och det bästa för dig och framförallt tärnorna kanske inte hade möjlighet någon annan dag.

Ledsen om det inte blev som du hade planerat, hoppas du hade något trevligt.
    Men jag tycker du skall vara glad att dina vänner ialla fall försökte. Har läst om andra som inte ens har fått någon möhippa.

Hoppas din bröllopsdag bli bättre.

• nano86

Vad tråkigt att det inte blev nåt bra.

Vad var det som gjorde att det inte passade alls?

• Pitebrud 090801

Vad tråkigt att höra. Ibland blir allt så fel fast folk bara försöker vara snäll.

• Dristig
    Anniis skrev 2009-07-11 15:40:27 följande:
    Detta säger jag absolut inte för att vara elak, men vet du hur svårt det är att få till en möhippa för att alla vill ju kunna vara med för att kunna göra något kul och det bästa för dig och framförallt tärnorna kanske inte hade möjlighet någon annan dag.Ledsen om det inte blev som du hade planerat, hoppas du hade något trevligt.Men jag tycker du skall vara glad att dina vänner ialla fall försökte. Har läst om andra som inte ens har fått någon möhippa.Hoppas din bröllopsdag bli bättre.
    Jo, men man kan ju tycka att det viktigaste är att bruden kan komma på sin egen möhippa... eller? Samma sak händer mig, ska bli hippad om några veckor och det blev en av de dagarna som jag helst önskade att det inte skulle bli då vi redan har fullt upp att göra med de sista förberedelserna inför den kommande dagen men nu blev det så för det var enda dagen som de flesta kunde... man kan ju tycka att man kunde börjat organisera dett lite tidigare än för 2 veckor sedan när inbjudan varit ute i flera månader... men det är bara att gilla läget och försöka att hinna med så mycket som möjligt av det som vi måste göra innan dess. Bra att veta om när det blir av iaf så att man kan planera in lite.
  • Anniis
    Dristig skrev 2009-07-15 08:37:02 följande:
    Jo, men man kan ju tycka att det viktigaste är att bruden kan komma på sin egen möhippa... eller? Samma sak händer mig, ska bli hippad om några veckor och det blev en av de dagarna som jag helst önskade att det inte skulle bli då vi redan har fullt upp att göra med de sista förberedelserna inför den kommande dagen men nu blev det så för det var enda dagen som de flesta kunde... man kan ju tycka att man kunde börjat organisera dett lite tidigare än för 2 veckor sedan när inbjudan varit ute i flera månader... men det är bara att gilla läget och försöka att hinna med så mycket som möjligt av det som vi måste göra innan dess. Bra att veta om när det blir av iaf så att man kan planera in lite.
    mmmm får man veta när det blir av så är det ju inte riktigt lika kul. Som sagt det var inte kritik.

Tråkigt att det inte blev när det passade dej heller.
Svar på tråden Ledsen brud