• Pitebrud 090801

    Pitebrudar -09 del 4

    Hej!
    Såg att våran andra tråd hade stängt så här kommer en ny.

  • Svar på tråden Pitebrudar -09 del 4
  • Pitebrud 090801

    Är det någon som vet när clmedia brukar ta kontakt inför ett bröllop? Vi har inte hört av honom nått sen vi preliminärbokade. Brukar det vara någon konsultation?

  • Pärlan2009

    Vi har bokat tid hos Grodan och där har vi redan fått info om att vi ska träffas en gång innan för att diskutera upplägg.

    Kanske lika bra att du ringer och kollar, det gäller att inte lämna ngt åt slumpen:)

  • bria

    Jag skulle vilja veta vilka som fixar brudfrisyr och brudsmink i Piteå? Vilka har ni bokat/anlitat?

  • Pärlan2009

    Jag vill gärna också veta!


    bria skrev 2009-07-13 15:32:21 följande:
    Jag skulle vilja veta vilka som fixar brudfrisyr och brudsmink i Piteå? Vilka har ni bokat/anlitat?
  • Pitebrud 090801

    Jag har bokat på hårstudion för hår och smink. Men jag vet att lime har och Cau&co. Anna klippare sa när jag ringde att de inte gör bruduppsättningar.

  • Pirella

    Hejsan
    vi tänker gifta oss i Piteå senare i år, och undrar över följande frågor - kanske någon kan hjälpa oss?

    Underhållning? Sigurd Granström är ju kul, men jag har hört honom flera gånger på stan etc - har ngn haft honom på ett bröllop? Är underhållningen annorlunda då? Trollkarl i Piteå - rekommenderas någon? Annan underhållning till kaffet? Rekommenderar ni något? Vi vill skratta!

    Skjuts från kyrkan i stan till lokalen (som vi inte har bestämt ännu) Vem håller i hästskjuts i Piteå? Om man vill hyra en finare bil (ej jänkare, typ) vem kan man kontakta?

    Vem är bäste konditorn i stan? Här kan vi tänka oss att skita i budgeten!

    Brudbuketten. Vem rekommenderas? Vill ngn visa bilder?

    Hårstudion verkar vara populärast. Är det ngn som har bilder ni kan/vill visa på håruppsättningar?

    Vilken bröllopssvit rekommenderas i Piteå?

    Hoppas på hjälp.

  • Pärlan2009

    Jag undrar om ngn här har använt sig av Piteå Hud&Skönhetsvård? Jag funderar på att anlita henne för brudsminkning. Bra idé eller ska jag tänka om?

  • Pirella

    Vi har valt Piteå Statt, Bryggargatan (mat, lokal och tårta) och Hårstudion. Kvar är underhållning, buketten och transport. Underhållning och transport är svårast - tar tacksamt emot förslag.

    -Pirella


    Pirella skrev 2009-07-26 20:40:11 följande:
    Hejsanvi tänker gifta oss i Piteå senare i år, och undrar över följande frågor - kanske någon kan hjälpa oss?Underhållning? Sigurd Granström är ju kul, men jag har hört honom flera gånger på stan etc - har ngn haft honom på ett bröllop? Är underhållningen annorlunda då? Trollkarl i Piteå - rekommenderas någon? Annan underhållning till kaffet? Rekommenderar ni något? Vi vill skratta!Skjuts från kyrkan i stan till lokalen (som vi inte har bestämt ännu) Vem håller i hästskjuts i Piteå? Om man vill hyra en finare bil (ej jänkare, typ) vem kan man kontakta?Vem är bäste konditorn i stan? Här kan vi tänka oss att skita i budgeten! Brudbuketten. Vem rekommenderas? Vill ngn visa bilder?Hårstudion verkar vara populärast. Är det ngn som har bilder ni kan/vill visa på håruppsättningar?Vilken bröllopssvit rekommenderas i Piteå?Hoppas på hjälp.
  • Pärlan2009

    Underhållning är verkligen svårt! Jag behöver också tips. Kollade med Nicke Sebbas men han var tyvärr upptagen vårt datum. Har annars hört mycket gott om honom.

    Några andra tips?

  • Pitebrud 090801

    Vi hade James band som röjde loss ordentligt på våran fest.
    Hårstudion Caroline var jätte duktig.
    Vi tog tårtan från Hansens och den var juvligt god.
    Bryggargatan stod för våran Catring. Underbar mat.
    Tyvärr fick vi i fredags först reda på att man var tvungen att ha det tyst i festloikalen (storfors folketshus) kl 0100. Stor miss när festen var planerad till kl0300.

  • Pitebrud 090801

    Glömde
    Buketten stod för våra blommor. Precis som jag ville ha det.

Svar på tråden Pitebrudar -09 del 4