• Zanzibar brud

Mauritzberg, Villa Fridhem eller något annat mysigt ställe.

Är det någon som har gift sig på Mauritzberg eller Villa Fridhem? Skulle bli glad att få höra lite om det. Gärna bilder också om ni har. Vi funderar på att gifta oss på Mauritzberg nästa sommar. Det verkar vara jätte mysigt där. Är det någon som vet om Villa Fridhem ligger vid vattnet. Vill gärna gifta mig i närheten av vattnet.

• Svar på tråden Mauritzberg, Villa Fridhem eller något annat mysigt ställe.
  • SessanPrinsen

Vi ska gifta oss på Mauritzberg nästa lördag! Det är jättefint där, har ni varit där på rundvandring å tittat? De är väldigt populära, så boka i tid! Däremot är det rätt så dyrt, men du får ett helt slott och de flesta av era gäster kan ju bo där!!

Kolla min blogg sessan82.blogg.se så får du se bilderna efter den 18 juli =)

• Zanzibar brud

SessanPrinsen: Gu va kul. Hoppas att ni får bättre väder än vad det är nu. Har ni hyrt hela slottet eller hur har ni gjort? Hur många gäster har ni? Berätta gärna mer om hur ni har planerat bröllopet.
    Vi vet inte än hur vi vill ha det om det bara ska va den näsrmaste familjen på 10 personer som vi har tänkt från början eller om man ska satsa rejält och bjuda alla man känner. Står i valet och kvalet.
    Vi ska gifta oss juni 2010. HUr lång tid i förväg var ni?
    Nä vi har inte varit på rundvandring, vetinte riktigt hur det fungerar. Kan man bara åka dit och titta elller måste man boka något. Vi tänkte åka på fredag eller i helgen och kolla på slottet om man bara får komma dit och gå runt.

• NewLife

Jag har bott på Villa Fridhem, inte gift mig där.
    Tycker det är jättemysigt. Finns vatten men det är en bit bort.

• didis

Har varit på flera kurser på Villa Fridhem, det är jättemysigt!

För vår del låg det för "off" - vi ville ha en lokal mer centralt i Nkpg så gästerna kunde välja boende själva.

Jag vet att Villa Fridhem är ganska dyra när det gäller kurser men hur priserna ligger på privat fester vet jag inte.

• kajw

Vi gifter oss på Villa Fridhem om två veckor. Har varit supernöjd med allt hittills och har svårt att tro att jag skulle vara missnöjd efteråt. Man ser Bråviken från herrgården, men det är ju inte direkt på stranden.
    Precis som Didis skriver så är dom ganska dyra, men när man räknar på vad som ingår i kuvertavgiften (brudskål, trerätters, vinpaket, blomsterdekorationer, bröllopstårta med avec och fria konsultationstimmar) så blir det i stort sett lika dyrt som vilket annat ställe som helst.
    Lycka till!

K.

• Zanzibar brud

kajw: Gifter ni er ute i parken? Har ni både vigsel och festen på Villa fridhem? Vad kostar det ungefär? Har mailat både till Mauritzberg och Villa fridhem men har inte fått något svar =(

• kajw

Japp, vi ska gifta oss (kyrkligt) i parken så håll tummarna för fint väder om två veckor. ;)
    Villa Fridhem har två kuvertpaket att välja på. Ett för ca 1200 och ett för ca 1600. Det enda som eg skiljer är kvaliten på vinerna. (t.ex mousserande vin istället för riktig champagne) Det låter dyrt, men som sagt, när man kollar på vad som ingår så blir det inte dyrare än någon annanstans i slutändan.
    Dom har också både egen konditor och egen florist vilket underlättar mycket...
    Ring till Villa Fridhem istället för att maila. Dom är jättebra.

K.

• AKraft

Vi gifter oss på Villa Fridhem den 18:e juli...en vecka kvar alltså:)
    Jag blev helt förälskad i Villa Fridhem när vi var där och tittade...ett underbart sommarslott som är mysigt och lyxigt på samma gång. Vi räknade också ut att i slutänden blir det inte speciellt mycket dyrare än ett annat ställe...servicen är toppen, hur mycket konsultation som helst och dom kan sin sak. Vi är jättenöjda med allt hittills och jag kan inte heller se att något skulle dyka upp på bröllopsdagen som blir annat än underbart.
    Vi gifter oss inte i parken dock...vi gifter oss i Kvillinge Kyrka som ligger lite utanför Åby så det blir hyfsat nära ändå... vi ville göra entré till VF så alla gäster kommer stå i slottsparken och se när vi kommer i vår härliga transport.
    Ja, det kommer bli fantastiskt!
    Vi kollade oxå Mauritzberg, VF tror jag blev billigare i slutänden och är minst lika vackert. Är det just slottsmiljö du vill ha i Norrköpingstrakten?
    Vi kollade Söderköpings brunn...dom har en fantastisk träkyrka precis över ån som gör en vigsel sagolik. Dom är oxå proffsiga. Bjärka-Särby...ligger lite mot Linköping tror jag, det har jag dock inte kollat närmare på. Husby Säteri såg oxå vackert ut...slottsliknade. Ja, det finns en del att titta på och jag kollade runt en del själv men jag bestämde mig vid första besöket när vi kom till VF. Det var exakt vad vi ville ha.

Å

• Zanzibar brud

Var och kollade på både Villa Fridhem och Mauritzberg idag. Blev helt förälskad i Mauritzberg och där skulle jag verkligen vilja ha vårat bröllop men tyvärr så kostar det en hel del. Vi hade tänkt från första början att vi bara skulle ha ett litet med bara den närmsta familjen men nu har börjat funderat på att ha ett stort bröllop med ca 70 gäster och då kommer det att kosta skjortan. Vet inte hur vi ska göra än. Skulle behöva mer förslag på andra ställen. Inomhus som utomhus.

• SessanPrinsen

Sv: Åh har ni varit där och kikat! Det är ju underbart ställe.. Jag är jättekär i mauritzberg, men som sagt det kostar ju måååånga tusen kronor att hyra stället, men då får ni ju alla rummen och så! =) Kan ju vara värt det.

Våra gäster har betalat en mindre summa för att få bo där över natten! Vi blir bara 50 personer, för Greve Bondes matsal ryms bara 56 (I Galleriet ryms det ju minst det tredubbla). Vi ville ha slottsmiljö och det låter ju så fint med ett slott och passade sessan och Prinsen perfekt!

Maten är ju rätt dyr där, precis som vinet! De har kontakt med en jätteduktig tårtleverantör och deras florist är jättesnäll! =)

Så om du vill ha ett riktigt fint sagobröllop rekommenderar jag Mauritzberg! åh, jag gifter mig om 5 dagar!!!

Vi bokade 1,5 år innan =)

• Zanzibar brud

Sessanprinsen: Ja det är verkligen fint där. Vi prel. boka kapellet och bröllopssviten. Vi vet inte hur vi ska göra för viär bara 10 personer. Känns lite dyrt att hyra stället då när vi är så få men vi skulle höra av oss till dom i höst för nu hade dom fullt upp med årets bröllop.
    Vart tar dom tårtan ifrån? I vinpaketet hur mycket och vad ingår där , vet du det? Var ni tvugna att ta någon av de tre menyerna eller kunde ni få välja lite själv?
    Ni verkar få tur med vädret och jag ska hålla tummarna för er. Lycka till på lördag och ha en fantastisk dag.

• SessanPrinsen

Sv: Det går ju att boka bara lokalerna, exempelvis bara Galleriet osv. Tror faktiskt att det går att boka enbart matsalen oxå. Så om ni bara är 10 personer så är väl det ett bra alternativ. Det är väldigt dyrt överlag om man vill vara på Mauritzberg. Det beror på hur mkt pengar ni hade tänkt lägga på ert bröllop. Det finns ju billgare lokaler och man kan köra catering om man vill =) fast inte på mauritzberg förstås..

Tårtan tar de 85 kr per person, men då ingår det ju kaffe. Vinpaketet kostar lite olika, men vi har valt att inte ta från vinpaketet, utan vi har valt att ta per flaska och dela upp vinet på det sättet, det blev lite billigare.

Vi fick välja fyra st trerättersmiddag, och det kostar tydligen 100 kr extra om man vill byta ut någon rätt. Vi valde att ha den dyraste trerätterspaketet, men valde bort efterrätten och istället ha lite lättare frukt i och med att vi ska äta tårta lite senare. Blir kanske lite för mkt med efterrätt på efterrätt.

Vi hörs mer efter bröllopet! Bara fem dagar kvar =) Kramar från Sessan

• Zanzibar brud

Sessan: Hör jätte gärna av dig efter bröllopet och berätta. Stressa inte ihjäl dig nu de sista fem dagarna. Passa på och njut.

• SessanPrinsen

Sv Zanzibar brud: Hej gumman! NU har jag lagt ut bilder från bröllopet på min blogg sessan82.blogg.se så får du se hur fint det är på Mauritzberg =) Kram

• Zanzibar brud

Sessanprinsen: Hej gumman. Jag har varit inne på din blogg lite då o då och jag såg att du hade lagt upp bilder i från ditt bröllop. Så fina ni var. Det såg helt fantastisk ut, platsen, vädret och du. Ska åka ut dit snat igen och kolla in eran vigselplats live. Ha det så bra.=)

• Zanzibar brud

Någon som har gift sig borligt ute på Mauritzberg??

Svar på tråden Mauritzberg, Villa Fridhem eller något annat mysigt ställe.