• Martinaa

Hjälp med färgtema

Vi är väldigt tidigt i planeringsstadiet men jag vill ända komma på ett färgtema ganska snart så man kan börja göra resten av planeringen efter detta, och sätta samma färg på inbjudningar, hemsidan jag gjort, placeringskort och så vidare.
    Frågade sambon vilken hans favoritfärg var och han svarade blått. Själv gillar jag silver och skulle vilja ha något med det (svårt att ha på hemsidan dock). Vad tror ni man kan göra av det?
    Vad hade ni för färgteman?

• Svar på tråden Hjälp med färgtema
  • drömland

hm... jag har ett tag kvar men kommer nog ha ljusgrönt och babyrosa... det är väl nån slags inre dröm eller nått... prinsessigt lixom... annars är jag väldigt röd och svart som person.

Blått och silver passar ju bra ihop, men är ganska kalla färger... kanske värma upp det med nån mer ton? Vilken typ av blå förresten? marin eller baby eller? Jag kan tänka mig att orange är en färg som bryter, lite kaxigt men ändå funkar... eller limegrönt, eller lila...

• nano86

Silver och blått är jättefint tillsammans! Blir ju riskt för att det blir lite kallt som drömland sa men själv skulle jag inte störa mig alls på de (är kanske en "kall" person )

Jag skulle satsa på vitt som bas (tex duk) blått sen (löpare ev. tallrik) och sen silver som dekoration (ljusstake, glas/bägare, bestick osv). Skulle bli underbart enligt mig.

• Martinaa

Jag funderade på vitt, blått och silver, men blir det inte för...eeeh... "finskt" då? Skulle man till exempel ha blått och gult så skulle det ju kännas väldigt svenska flaggan... Är jag dum som tänker så?

• Kajsalisan

vi hade blått och vitt som tema, kändes inte finskt och inte jättekallt heller. Då hade vi ändå "royalblue" som blå färg. (dock följdes inte den rakt igenom då blommorna blandades å gick i olika blå nyanser.. och vi lättade upp lite med ett par turkosa detaljer. -finns några bilder i galleriet

• nano86
    Martinaa skrev 2009-07-08 20:55:38 följande:
    Jag funderade på vitt, blått och silver, men blir det inte för...eeeh... "finskt" då? Skulle man till exempel ha blått och gult så skulle det ju kännas väldigt svenska flaggan... Är jag dum som tänker så?
    Jag skulle inte tolka det som finskt. Specielt inte med silver också. Isåfall är väl risken större att man kan få nån "marin" känsla av det (fast då skulle det ju vara rött istället för silver)
Svar på tråden Hjälp med färgtema