• Iluna
    Äldre 7 Jul 10:59
    3062 visningar
    18 svar
    18
    3062

    va ska ja göra allt bara skiter sig!!!

    Hade bokat gyn tid den 9 för att skafa gulkroppshormon för att skjuta upp mensen, ska ha de precis vid bröllopet. Så får ja en avi hem idag att ja missat en gyn tid den 6 kl 9..hade til och med dubbelkollat å ändå blev de fel..så nu måste ja betala 300kr utan nån gyn tid å do stänger så ja kan inte få tag i det nu...va ska ja göra?? vägrar ha mens på min bröllopsdag...att allt ska skita sig hela tiden ja blir galen.

  • Svar på tråden va ska ja göra allt bara skiter sig!!!
  • 200907­25
    Äldre 7 Jul 11:08
    #1

    en vanlig läkare kanske kan skriva ut?

  • Iluna
    Äldre 7 Jul 11:16
    #2

    tror du är de inte bara gyn eller bm som kan de?

  • Sommar­Noll9
    Äldre 7 Jul 11:21
    #3

    Jag ringde bara vårdcentralen och fick en telefontid med en läkare som ringde upp morgonen efter. Jag förklarade mitt ärende och hon skrev ut tabletter som jag hämtade ut på apoteket. Behövde alltså inte ens komma dit. Hade först pratat med en bm men hon hänvisade mig till läkare. Så ring din vårdcentral.

  • 200907­25
    Äldre 7 Jul 11:28
    #4

    min kompis fick utskrivet av sin husläkare

  • Jiel o Deps
    Äldre 7 Jul 12:13
    #5

    Jag ringde bara till gyn, svarade på några frågor ang min mens och sedan skickar de nu ett recept till mig. Jag fick höra att det inte krävdes någon träff såvida jag inte haft problem med oregelbundna blödningar och annat. Prova att ringa igen. Om just din mottagning är stäng så är det bara att ringa till en annan. Jag fick till och med ringa till en annan stad. =)

  • Iluna
    Äldre 7 Jul 15:22
    #6

    neee ja blir galen.. de går inte att få nån tid å ingen vill skriva ut via teledon..vart har ni ringt för att fixa detta??

  • Jiel o Deps
    Äldre 7 Jul 15:53
    #7

    Jag ringde till Eksjö (Jönköpings län) för ca 3 timmar sedan och det gick direkt.

  • Iluna
    Äldre 7 Jul 16:08
    #8

    var de till detta nummer 0381-357 00 va sa dom då??? var de inga problem alls eller??? va sa du??? misa ju telefontiden me 10min :(

  • Lith
    Äldre 7 Jul 16:13
    #9

    Skall ej behövas ett besök för detta. Bara få en telefontid till en läkare på vårdcentral så ska du kunna få det utskrivet. Har gått i flera av landets län för min del.

  • Iluna
    Äldre 7 Jul 16:15
    #10

    va konstigt för alla ja pratat me säger att man måste ha gyn underökning innan å tala noga me läkaren..de s även min husläkare på vårdcentralen...

  • Iluna
    Äldre 7 Jul 16:23
    #11

    nu har ja rit tre olika vårdcentraler för att försöka få en telefontid me läkare..men alal vill att man kommer på besök..

  • Iluna
    Äldre 7 Jul 16:23
    #12

    ingen dom har dubbla doser man kan få köpa??

  • Imma
    Äldre 7 Jul 16:26
    #13

    Det låter att farligt att köpa mediciner från någon annan tycker jag. Hinner du inte iväg på läkarundersökning innan det är dags för bröllopet då?

    Är problemet att du får väldigt ont av mensen?


    Iluna skrev 2009-07-07 16:23:42 följande:
    ingen dom har dubbla doser man kan få köpa??
  • Iluna
    Äldre 7 Jul 16:28
    #14

    ne att jag vill skjuta upp...blir jätte uppsvälld plus att ja får ett mindre niagarafall eftersom ja har spiral..så tänkte ja skulle slippa de åtminstone på min bröllopsdag..

  • 2000 talet
    Äldre 7 Jul 16:36
    #15

    Finns viss information som läkaren behöver för att skriva per telefon:
    - Fått utskrivet liknande tidigare och det har fungerat bra
    - Regelbunden menstruation
    - Inga anlag gör högt blodtryck eller blodproppar, dvs du ska inte själv ha eller ha haft det och dina föräldrar ska inte heller ha problem eller haft problem.

    Om du inte kan svara Ja på samtliga så krävs det ett läkarbesök. Tyvär. Prova med privata, de brukar ha lättare för att ordna tider.
    (För att minska på blodflödet kan du prova Cyklo-F. Finns receptfritt på Apoteket)
    Lycka till!

  • Imma
    Äldre 7 Jul 16:42
    #16

    Jag förstår! Jag kan tyvärr inte hjälpa dig, men tycker att 2000 talet verkar ha bra tips.

    Lycka till!


    Iluna skrev 2009-07-07 16:28:28 följande:
    ne att jag vill skjuta upp...blir jätte uppsvälld plus att ja får ett mindre niagarafall eftersom ja har spiral..så tänkte ja skulle slippa de åtminstone på min bröllopsdag..
  • Iluna
    Äldre 8 Jul 08:12
    #17

    JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA jag ringde till eksjö och dom skriver ut och skickar till mig direkt..att de ska va så lätt på vissa ställen :D nu känner ja mig lite lugnare.

  • Jiel o Deps
    Äldre 8 Jul 10:14
    #18
    Hittade just lappen med telefonnumret till Eksjö som jag skrivit upp. Men nu ser jag att det ordnat sig. Vad skönt!
Svar på tråden va ska ja göra allt bara skiter sig!!!