• nyla

Festlokal runt sjön sommen!

Hej. Undrar om någon vet någon mysig fest lokal någonstans runt sjön sommen, gärna något hotell eller herrgård. Allt är av intresse! Funderar på att gifta oss i blåviks kyrka nästa år! =)
    Tack på förhand!

• Svar på tråden Festlokal runt sjön sommen!
  • hanko

Min syster gifte sig där för några år sedan.
    Alla gästerna åkte gemensamt från hamnen i Tranås med den gamla ångbåten Boxholm II. Resan till Blåviks kyrka tog ca 30 minuter. Efter vigseln serverades förfriskningar och snittar på båten där även brudparet nu var med. Resan gick vidare till Lugnalandets hotell i Sommen. (ca 1h)
    Väl framme vi Lugnalandet serverades en tre-rätters middag och sedan dans.
    Detta skulle vi också velat gjort, men eftersom min syster valde detta för två år sedan får vi göra annat. Men vi ska ha vår bröllopsmiddag på Lugnalandet nu i augusti, och vi är mycket nöjda med den service vi hitintills fått.

• nyla

Tack för svaret. Hur ser det ut där inne, mysigt? Ser ju lite ut som en skokartong från utsidan tyvärr... men huvudsaken är att det är mysigt inne! Hur ska ni ha det nu när ni gifter er, fixar lugnalandet hela festen, middagen & hur är det med bar? Många frågor! =)

• hanko

Jag tycker att det är mysigt. De dukar med vita linnedukar, vita servetter och vita ljus. Det man vill duka med utöver det tex blommor får man ordna själv. Vi beställer från blommor från blomaffären i Sommen och då åker de ner till Lugnalandet och arrangerar dem också. Lugnalandet står för mat och bar. Vi kommer att bjuda på mat, dryck och tårta under middagen. Därefter får alla gästerna drinkbiljetter(2 per person)och sen får de snällt betala själva i deras bar om de vill köpa mer. Vi vet ännu inte slutsumman, men de sa runt 600-700kr per person. 3 rätters och sen kaffe och bröllopstårta. Dryck: välkomstdrink, ett glas vin till förrätt, två glas vin till huvudrätt och ett glas vin till desserten. Hör av dig om du har fler frågor. När vi började fundera på var vi skulle ha middagen så var vi välkomna att titta på lokalerna och menyer innan vi bestämde oss. Magnus som har stället var mycket trevlig och van vid bröllopsplanering.

Svar på tråden Festlokal runt sjön sommen!