• Sanniis

Kan man placera borden så här?

Har lite funderingar kring hur man kan placera borden på bröllopsfesten. Först tänkte vi ställa borden som ett U, men funderar nu på om man kan ha dem som öar, eller vad man ska kalla det. Alltså 7 personer runt varje bord (det blir 6 bord). Det är jättefint när man har runda bord och gör så, men funkar det med rektangulära bord (det är det enda vi har tillgång till)?

Någon som har en åsikt eller erfarenhet om det här stora problemet? :D

• Svar på tråden Kan man placera borden så här?
  • Fröken Strössel

Jag skulle också vilja göra så men jag tror inte vi kommer få plats tyvärr. Har före mig att jag sett ngn snygg bild på Project Wedding men hittar inte nu, ska leta lite...

• Fröken Strössel

Jag hittar inte men bara du ha plats för det så tror jag det blir jättebra! Gillar verkligen idén!

• Sanniis

Jo, plats det har vi. Men funderar mest på om det verkligen ser bra ut med rektangulära bord istället för runda...

Tack för svaret!

• brud2009

Vi kommer ha "öar" med fyrkantiga bord, 8 st. vid varje bord (2 på varje sida). Det blir 8 bord + det vanliga traditionellt avlånga honnörsbordet!

• Sanniis

Okej... då ska vi kanske våga chansa på det

Vi vill inte ha ett avlångt honnörsbord utan det ska också vara som en ö hade vi tänkt. För man "måste" väl inte ha ett vanligt honnörsbord?

• brud2009

Det måste man inte! Vi var oxå inne på det ett tag men det blir fel med antal platser osv. så vi tar ett avlångt med några även på sidan, om du förstår vad jag menar.

• ToastmasterMarie

Vi hade först tänkt placera borden som model fiskben lite snett mot varanda avlånga bord plats till 8-12 /bord och ha honörsbrdet i en enda av lokalen.

Funkade tyvärr inte i lokalen så nu kommer vi ha ett traditionellt E bord.

• Selma2010

Vi kommer att ha en rätt så stor lokal så vi tänkte också ha öar med rektangulär bord ~8 vid varje och blir 7-8 bord som placeras ungefär som fiskben. Utöver det har vi tänkt ha ett traditionellt honörsbord men med två tomma stolar framför oss så vem som helst kan komma och prata en stund.

• Sanniis

Kul att det är fler som ska använda sig av rektangulära bord!

• Energy

Vi hade avlånga bord och sköt ihop två bord, det blev fyrkantiga bord. Eftersom jag tycker runda är så fina men dom hade inte det, så improviserade jag.

• brud2009

Det är så vi ska göra

Energy skrev 2009-07-03 20:13:02 följande:
    Vi hade avlånga bord och sköt ihop två bord, det blev fyrkantiga bord. Eftersom jag tycker runda är så fina men dom hade inte det, så improviserade jag.
  • baralillajag

Jag var gäst på ett bröllop där man hade små bord. Ett honörsbord där brudparet och deras föräldrar satt och sen var det bor om sex personer. Jag tyckte det var jättemysigt. Det blev en härlig gemenskap vid bordet.

Vi kommer att duka som i ett E för vi blir runt 90 pers och småbord kräver större plats!

• Energy
    brud2009 skrev 2009-07-03 20:38:22 följande:
    Det är så vi ska göra
    Det är verkligen super fint så du kommer inte ångra dig!
  • brud2009

Låter bra Lite nyfiken, hur dekorerade ni på borden?

Energy skrev 2009-07-03 20:49:57 följande:
    Det är verkligen super fint så du kommer inte ångra dig!
  • Energy
    brud2009 skrev 2009-07-03 20:55:57 följande:
    Låter bra Lite nyfiken, hur dekorerade ni på borden?
    Jag har bilder på det i galleriet. Först strödde vi guldfärgade hjärtkonfetti över hela duken så att det skulle se ut som att det snöat små guldiga hjärtan över det, runda låga blomdekorationer, rosblad runt det och glasvärmeljushållare. Jag fastnade för hur dom dekorerar runda bord i Usa. Klyshigt och vackert, haha.
  • anski
    Sanniis skrev 2009-07-03 13:10:28 följande:
    Okej... då ska vi kanske våga chansa på det Vi vill inte ha ett avlångt honnörsbord utan det ska också vara som en ö hade vi tänkt. För man "måste" väl inte ha ett vanligt honnörsbord?
    Lite varning bara för att ha ett honörsbord som "ö", det kan kännas lite som att man stänger ute de andra borden, att det blir ett väldigt slutet sällskap vid honörsbordet, om du förstår vad jag menar...
  • galaxen

Vi kommer att ha 6 st bord med 12 personer vid varje. Vi kommer att sitta vid ett runt bord själva och ha två tomma stolar stående bredvid så gästerna kan komma och sätta sig och prata med oss när dom får lust.

Svar på tråden Kan man placera borden så här?