• Anonym

Tips på hur man får förlossningen igång?

Tjena!

Börjar närma mig slutet av graviditeten och undrar om någon har några bra tips hur man sätter förlossníngen igång?

• Svar på tråden Tips på hur man får förlossningen igång?
  • Kristina

Hej!

En tjej på mitt jobb blev rekommenderad bastubad och sex av sin barnmorska. Hon var dock inte så sugen på att ha sex med sin man.

Vänliga hälsningar

Kristina

• Katarina II

Jag har fått höra att sex eller champagne ska sätta igång det. Alkohol är ju inte precis att rekommendera men en lite större klunk ska tydligen räcka. Har inte provat själv så jag vet inte om det bara är sen skröna.

• Jj?

Men kanske med någon annans man, Kristina? *ler* Inser att jag nog förstod fel, men det blev mycket roligare så...

Skura golv. (Alltså på gammalt vis när man ligger på golvet och skurar med rotborste)

Gå i trappor

"Raska" promenader

Jag tror att alla "husmorsknepen" inbegriper att man ska bli varm och ansträngd.

• Fii

Stark mat har jag hört. Men tydligen ska sex vara det bästa.

• suli

Sex har hjälpt mig alla gångerna...

• Kristina

Hej Jj?!

Jag ser nu att det blev lite roligt skrivet . Frågan är om onani är tillräckligt för att få igång förlossningen . Vad tror ni tjejer?

/Kristina

• Jossebell

ricinolja är ett gammalt knep, men utfärdare en varning om att det kan vara farligt och det smakar jätteäckligt!!!

• KUS

Ja färdknäppen funkade för mig.

Färsk päronjuice har jag hört.
    Min kompis och jag fick stopp på bilen, värkarna startade när hon puttade den....

• Missy Z

Enligt vad jag förstått är det ett ämne i mannens sperma som utlöser förlossning.
    Och en annan sak jag läste på Barntorget tror jag, var att det krävdes tre utlösningar för att det skulle vara tillräcklig halt.
    Så jobba på!

/Missy Z

• suli

Tror på både sperman och orgasm.

• Anonym

Det här är min andra graviditet. Den förra satte inte igång med varken sex, promenader, städning eller något annat. Jag ställde t o m till med en stor fest för min man då han fyllde år och INGENTING före beräknat datum. Då höll jag på i fyra veckor med en massa knep. Visst tänker jag prova desamma också denna gång, men provar gärna på en massa andra också. Tack för era svar, skicka gärna fler tips.

//Trådstartaren

• vågentjejen

Ananas. Ät det till frukost, lunch och middag (om du hinner med alla måltiderna. En bekant fick värkar 10 minuter efter att hon åt frukost med ananas.

• Gudde

Du får göra som en granne gjorde, hon satt på torktumlaren och lät den "centrifugera" henne. Det var ett tips som hon hade fått av en äldre dam.

• Anonym

Tror jag har provat "allt" första gången jag var gravid och gick tre veckor över tiden. Putsade fönster, tvättade bilen, storstädade, drack starkt kaffe, sprang i trappor, kutade 2 km på motionsslingan (vilken syn det måste ha varit!) osv - men inget hjälpte!
    Dock satte det till sist igång efter en färdknäpp men jag vet inte om det berodde på det, förr eller senare måste ju bebisen ut i alla fall.
    Nu efteråt vill jag varna för att springa i trappor och för mycket ansträngning, moderkakan kan lossna eller börja blöda!
    Nä, ta det lugnt - bebisen kommer när den är redo!

• TeaSpoon

Min före detta mans lillebror tog tid på sig och då tog fd svärmor en klunk ricinolja... dock är det dumt att bo 40 min från BB. De fick köra i racerfart för allt gick igång direkt!

• Anonym

Håll dig upprätt så mycket som möjligt så att barnets tyngd vilar på livmoderhalsen. Och om du håller igång ordentligt på dagen, kom ihåg att ändå sova en ordentlig nattsömn - förlossningen tar otroligt på krafterna!

• Nils

Jag satte igång med storstädning,när jag la mig på soffan för att vila så gick vattnet!!!!!!

Svar på tråden Tips på hur man får förlossningen igång?