Tips på förlovningsring!
Vi letar ringar och jag tycker det är såå svårt... Jag vill inte ha någon ring som alla andra har. Men ändå en som är "tredig" Vill att det ska synas vilken tidsepok vi förlovade oss i.
Vilka ringar har ni?? Tips TACK :)
Vi letar ringar och jag tycker det är såå svårt... Jag vill inte ha någon ring som alla andra har. Men ändå en som är "tredig" Vill att det ska synas vilken tidsepok vi förlovade oss i.
Vilka ringar har ni?? Tips TACK :)
har ni varit inne i nån butik och bett om hjälp? hamnar ni i rätt butik kan ni få superbra hjälp! vi hade en liten tanke kring ring när vi gick och kollade, men med expeditens kunnande guidning så blev det ett helt annat material, och vi har inte ångrat oss en sekund!
mina ringar finns i mitt galleri. De är från Engelbert som jag tycker gör fina ringar, köpte dem på Hallbergs. Men det kanske är för vanligt för dig?
Vi har helt olika ringar.
Mina är nya med blingbling, hans är arvegods från min sida, pappas ingenjörsring och farfars vigselring.
Jag och min sambo köpte SAREK på guldfynd.Den är lite annorlunda men otroligt fin.
Hej!
Jag och mannen har olika bredd, men samma form på f-ringarna. Min v-ring har inte samma skena som f-ringen..
Se bild i galleriet!
www.brollopstorget.se/hem/puppis/gallery/phpe2jho4.jpg
Våra ringar ligger också i mitt galleri.
Vi har likadana ringar men hans är bredare. Våra ringar har något filade kanter så de är inte "avsågade rör"-modellen, gör faktiskt stor skillnad på fingret. Dessutom är de rundande på insidan vilket gör att de sitter väldigt skönt på. Min mans är mer rundad är mina då han ville ha så rundand insida som möjligt.
Vi har beställt dem via Smycka hos guldsmed och har utgått från en av deras modeller.
Ja, vi har helt olika ringar! Jag har valt ganska smala ringar med stenar i medan han har två breda och ganska höga ringar utan stenar. Vi valde de vi själva tyckte mest om helt enkelt .
Mina ringar hittar du i galleriet och jag tycker att de symboliserar dagens ringmode rätt bra (även om de nog inte är i den stil du har tänkt dig)- med mkt diamanter i både förlovnings- och vigselring och där en av ringarna har en större mittsten.
Tack så mycket!
Förlovningsringen med 10 stenar är vanlig kanalfattning så den var enkel att föklara. Enstensringen hade jag ganska exakt bild på. Sedan utgick vi ju från en av deras modeller vilket gjorde att vi kunde prova ringarna i förväg. Sedan beställdes de i den höjd och bredd som vi önskade. Pratade också direkt med guldsmeden vilket underlättar så det inte blir misförstånd via en mellanhand i form av butikspersonal.
Jag är supernöjd med ringarna och just förlovningsringen blev jag positivt överaskad över när jag fick den, den var finare än vad jag trodde den skulle bli.