• puppis

    Vårt fina bröllop 090606 i Moliden

    Hej alla brudar och blivande brudar! Nu finns det nya kort i mitt galleri om någon är intresserad!

    Men först vill jag tacka dem som gjorde vår dag oförglömlig:

    Johanna på Attityd i Ö-Vik. Min duktiga frisör som gjorde mitt hår så otroligt vackert! Henne rekomenderar jag ALLA brudar i Ö-vik med omnejd!

    Roswitha på Skönhetsjouren i Domsjö. Min make-upartist som gjorde oss så vackra på vår dag! Henne rekommenderar jag verkligen alla som vill bli sitt absolut vackraste jag!

    Laila på Studio Sandström i Domsjö. Vår fotograf som tagit alla dessa vackra bilder på oss. Det var en fröjd att jobba med henne och hon är verkligen duktig!

    Edmarks Finbageri gjorde en otroligt läcker blåbärstårta i ljust lila som alla älskade! Den var otroligt god och otroligt läcker att se på!

    Blomman i Själevad gjorde min vackra brudbukett för en rimlig peng. Jag önskade form och ungerfärlig färg och utifrån det skapades min fina bukett!

    Modo-museet (Rättargården) i Moliden arrangerade festen och middagen. Eldsjälarna där har gjort ett fantastiskt jobb och ställt upp mycket mer än vad vi kunde förvänta oss! Ett extra stort tack för den otroligt snygga dukningen vid middagen!

    Bredbyns Gästgiveri anordnade vår tre-rättersmiddag och gjorde det med bravur! Maten blev kalas-god och vi fick otroligt mycket beröm för den!

    Anastassia´s Nails gjorde mina naglar fantastiskt snygga och ingen förstärkning har någonsin suttit så bra på mig! Rekkomenderas varmt!

    Här kommer vår bröllopsberättelse

    Hade ställt klockan på 07:30 för att hinna duscha på morgonen. Sov dåligt på natten och vi var med andra ord ganska slitna på vår bröllopsdag? Iväg till Attityd inne i Övik för att få håret fixat. Vi startade 08:30 och jag tror vi kom därifrån cirka 11:00. Jag började bli otroligt nervös men drack lite champagne för att slappna av. Mannen for som en skållad råtta fram och tillbaka för att hämta våra kläder, buketten med mera. Jag blev otroligt nöjd med mitt hår och vi fick också roliga och fina bilder ifrån fotografen, som vi hyrt in för en halv-dagsfotografering. Jag och fotografen for så vidare till sminket för en omgång? Det blev också jättefint och jag kände mig otroligt vacker! Nu började det naturligtvis bli lite stressigt? Jag bytte om hos sminket och nu bar det av till fotografens studio för några studio-bilder (det började bli dåligt väder) Därinne skulle mannen byta om och nu uppdagades då dagens enda fiasko. Mannens väst som han köpt på Ströms Herrekipering i Sthlm, var på tok för liten så den fick han skippa. Vi tog några kort och for sedan iväg till Galastan för porträtt-fotografering. Det var kallt och lite regnigt och jag frös som en hund när vi kom. Men vi fick göra diverse gymnastiska övningar så att vi fick upp värmen! Nu var klockan drygt halv tre och vi körde gärnet bort till festlokalen för ytterligare foton? Konstigt nog kunde vi båda slappna av ganska bra och det kändes nog ganska bra att ha någonting annat än vigseln att fokusera på!

    Fem minuter i tre gormar mannen att nu måste vi åka (kyrkan typ 200 meter bort) för att hinna till klockan tre? Men jag var kissnödig och sprang in i festlokalen för att hinna med det nödvändiga?Någon minut senare rivstartar vi bilen och ankommer kyrkan två minuter i tre. Då står vår underbara präst där och lugnar oss och rättar till min schal och säger att vi är så fina. Klockan tre börjar kantorn spela vår ingångslåt ?Österåkers Brudmarsch? och vi tågar in. Jag ser en del bekanta som tagit sig till kyrkan trots att de inte är bjudna, och blir glad. Sedan ser jag mamma? som storgråter?jag börjar också gråta men lyckas svälja ner det mesta. Prästen håller sina tal och mannens barn spelar en hemmagjord melodi som är så vacker, att alla våra gäster gråter ohejdat! Och mest av allt gråter mannen! Men det gjorde mig konstigt nog lugn. Jag var otroligt orolig innan, att jag skulle gråta hela vigseln igenom. Min fina dotter håller buketten under tiden vi ska välsigna ringen. Och nu är vigseln slut och vi tågar ut till ?Marsch de Triumphale?. Vi får sätta oss i ?förrummet? och slappna av en liten stund. Under tiden motar prästen ut våra gäster på gården. Då vi kommer ut har det börjat att regna lite mer! Det blir stort kram-kalas på gården och vi far iväg i en flott Mustang Cab som vi fick låna. Det är nu både kallt och blåsigt och vi är tvungna att caba upp för att jag ska få upp värmen! Då vi ankommer festlokalen har våra gäster ställt upp sig med rosa och röda ballonger som vi får gå igenom, det var en trevlig idé! Brudskålen består av ?Björksav? ifrån Östersund som passar in i vårt Norrlandstema. Till det snittar med lax och rökt ren. Då alla skålat klart blir det en liten visning av Modo-museet och Rättargården, där vår middag hölls. Runt klockan halv sex blir det sittning och sedan vår goda trerättersmiddag. Till förätt har vi Västerbotten-paj på salladsbädd, till varmrätt rådjursfilé med rotsaksgratäng och till efterrätt har vi vaniljpanacotta med hjortronmylta. Allt smakar gudomligt! Efter maten kommer så kaffe och avec. Ytterligare någon timme senare har vi tårta och efter det vår brudvals! Kvällen är helt fantastiskt lyckad och blir en lyckad blandning av tal, bildspel, spex, telegram och god samvoro! Mellan tolv och ett försvinner våra flesta gäster men de sista är envisa och åker först klockan halv fyra på morgonen! Då har jag tröttnat på mitt ?ömma? hår och korsetten som skaver så jag sitter och umgås osminkad i nattlinne! Då de sista gästerna gått dricker vi lite champagne och öppnar ett paket var och äter överblivna snittar! Till sängen är det underbart att gå och därinne har våra närmsta släktingar ?preparerat? med champagne, ?kärleksbrus? och ledord för en god make osv. Vi somnar utmattade och fullständigt nöjda med vårt bröllop! På morgonen får vi vår första frukost som gifta, och den smakar förträffligt! Tyvärr måste vi lämna Rättargården tidigt, för hemfärd mot Stockholm (jodå, vi jobbade på måndagen efter bröllopet) Och nu drygt tre veckor efter bröllopet, har mitt namnbyte gått igenom och i går ansökte jag om nytt körkort och pass!

  • Svar på tråden Vårt fina bröllop 090606 i Moliden
  • Jojjo82

    Grattis! Vilket vackert par! Det verkar som att ni haft en underbar och händelserik dag! Kul att läsa om någon som gift sig i Moliden, där är jag född och har bott i hela 19 år Lycka till i fortsättningen!

  • puppis

    Jättetack!! Det var så kul att få lägga in nya fina foton nu också, och jag har verkligen väntat på att få berätta min historia om vårt bröllop!

  • puppis

    Är du i Moliden något nu då? Min svärmor bor i Västerbacke..
    Kram

  • Boomtown

    Vad vackra ni var! Din frisyr var jättefin. Kul att få se era bilder och höra om er dag.

  • Jojjo82

    Nä, jag bor i Malmö nu. Men vi åker till övik nu i sommar i två veckor och då kan det hända att man åker förbi och kollar läget i Moliden


    puppis skrev 2009-06-30 17:24:58 följande:
    Är du i Moliden något nu då? Min svärmor bor i Västerbacke..Kram
  • puppis

    Tack Boomtown! Det känns roligt att få berätta sin historia!

  • Gussavilmis

    Så otroligt fina ni var!! Din sminkning var oerhört vacker!

  • puppis

    Hej Gussavilmis!

    Stort tack, som jag skrev i inlägget så har jag Roswitha på Skönhetsjouren att tacka för det. Hon var verkligen otroligt duktig!

    Lycka till med ditt eget bröllop om tre dagar!!

  • Badkrukan

    Grattis!
    Vilka superfina bilder.
    Har ett helt år kvar till mitt bröllop så det är så underbart att få läsa om andras så länge.

    Lycka till i framtiden!

  • puppis

    Tack badkrukan! Jag vill verkligen råda dig att anlita en bra fotograf, det är ju det enda du har kvar sedan, förutom alla minnen. Vi hade en underbar dag!

Svar på tråden Vårt fina bröllop 090606 i Moliden