• sofia1­0
    Äldre 29 Jun 17:19
    6685 visningar
    30 svar
    30
    6685

    Skulle ni gift er om er sambo sa så här!

    Min sambo har friat till mig, för ca 3 månader sedan!

    Och vi skall gifta oss i Januari! Och nu säger min sambo att jag gör det för att du sååå gärna vill, själv tycker jag inte att det är så stort Så sa han till mig!

    Hade du gift dig med honom ändå?

  • Svar på tråden Skulle ni gift er om er sambo sa så här!
  • Mlle M
    Äldre 29 Jun 17:22
    #1

    huh....mitt helt arliga svar blir nej! Kanns helt klart inte som om Ni gifter Er av ratt anledning i sadant fall men jag forstar verkligen inte varfor han friade. Sa han aven vid detta tillfalle att det var for att du sa garna ville eller har han helt enkelt fatt kalla fotter nu nar brollopet narmar sig. Jag tycker Ni bada skall ta er en funderare......

  • sofia1­0
    Äldre 29 Jun 17:26
    #2

    Nej, han sa inte så när han friade, då gjorde han det på ett väldigt fint sätt.. Och vi skall ha en stor fest det är han som vill det!

    Men jag känner inte lika mycket för det längre

  • MysanX
    Äldre 29 Jun 18:05
    #3

    Dags för kommunikation. Prata med honom. Av oss kan du bara få spekuleringar. Han sitter på svaret.

  • Aleta
    Äldre 29 Jun 18:24
    #4

    Jag tolkar det så här:

    Han älskar dig så mycket att han är beredd att gifta sig med dig trots att själva grejen med giftermål är helt obegriplig för honom.

    Mitt svar är alltså: Ja, jag hade absolut gift mig med honom!

  • hanko
    Äldre 29 Jun 18:27
    #5

    Jag håller med Aleta. Jag tolkar det också som att han gärna gifter sig med dig. men prata med honom för säkerhets skull så det inte blir några missförstånd. Lycka till!

  • Sobeit
    Äldre 29 Jun 18:30
    #6

    Jag tror att din sambo är som min. Han är inte så mycket för själva bröllopet. Han skulle gärna ha en snabb sak på arlanda innan vi åker utomlands. Men han förstår att för mig så är det en stor sak. Så därför har vi ett traditionellt kyrkbröllop och han får sin fest istället. Han ser fram emot festen .... jag ser fram emot det i kyrkan OCH festen. Min sambo ser det hela mer som en juridisk sak. Han älskar mig lika mycket oavsett hur vi hade gjort det.

  • sofia1­0
    Äldre 29 Jun 18:36
    #7

    Ja, hoppas att ni har rätt!

    Det han säger själv är han aldrig har tyckt att giftamål är något!
    Men det känns ändå lite tråkigt att han säger så...

    Bröllopet komemr att kosta en del, för han vill itne hålla igen, han kommer betala det mesta...

    Så visst är det väl lite konstigt att han säger så?

    Hur är det i era förhållander är det lika viktigt för er båda att gifta sig?

  • MimmiM­ama
    Äldre 29 Jun 19:01
    #8
    sofia10 skrev 2009-06-29 18:36:00 följande:
    Hur är det i era förhållanden är det lika viktigt för er båda att gifta sig?
    Både ja och nej. Innan vi bestämde oss var det viktigare för mig än för honom. Nu när vi väl har bestämt oss är det lika viktigt för honom fast lite som Sobeit beskriver.
    citat" Han är inte så mycket för själva bröllopet. Han skulle gärna ha en snabb sak på arlanda innan vi åker utomlands. Men han förstår att för mig så är det en stor sak. Så därför har vi ett traditionellt kyrkbröllop och han får sin fest istället. Han ser fram emot festen .... jag ser fram emot det i kyrkan OCH festen. Min sambo ser det hela mer som en juridisk sak. Han älskar mig lika mycket oavsett hur vi hade gjort det."
    Jag hade inte lagt för stor vikt vid det uttalandet för det kan lätt övertolkas av nervösa brudar
    Prata med honom är ett bra råd men övertolka inte är ett minst lika viktigt råd
    Lycka till!
  • Mörk Ängel
    Äldre 29 Jun 19:14
    #9

    Ja, det hade jag gjort. Det är oftast ingen jättestor sak för killen och han har visat att han gärna gör det för din skull. Prata om det, han menade säkert inget illa

  • Weddin­g2009
    Äldre 29 Jun 19:26
    #10

    Men, håller helt med MysanX. Det här är en stor & viktig fråga och den du ska diskutera med i allra högsta grad är ju din blivande man!

    Ta diskussionen med honom, känn efter i ditt hjärta! Bestäm dig sen.

Svar på tråden Skulle ni gift er om er sambo sa så här!