• Picnick i det gröna

Ringarna är försenade!

För två veckor sedan beställde vi våra ringar till vår förlovning.
    De sa att det skulle ta ca en vecka.
    Det var den längsta veckan i mitt liv!!
    Då det hade gått en vecka och ringarna fortfarande inte hade kommit ringde jag utan att få svar.
    Mailade istället och fick ett kort svar som löd:

"Era ringa dröjer ytterligare några dagar att tillverka"

Så när en vecka hade gått hade de inte ens börjat eller??

Nu, precis på dagen, har det gått 2 veckor och fortfarande inga ringar. Ringde igen, och svaret blev lika kort som på mailet
    "Vi har haft problem med en maskin, men det mesta skickas i morgon eller på onsdag"

Jaha. Tillhör Våra ringar "det mesta"?

Jag har full förståelse att saker och ting kan gå snett, men när man bli lovad en vecka och att det sedan dröjer dubbelt så lång tid..
    Och att det inte ens har hört av sig! Vi var och provade ut ringarna och hade då god kontakt. De har våra mailadresser och telefonummer, så varför meddelar man då inte att leveransen blir försenad??

Vi båda längtar och har planerat allt. Nu kommer det krocka med semestern som vi har med våra vänner. Vi hade gärna velat göra det innan vi ska iväg, men vi vill inte förlova oss i stress!
    Istället får vi väl vänta till efter semestern..

Så trist när man har planerat och längtar.

Har ni själva haft liknande problem?
    Det känns lite oseriöst från företagets sida..

• Svar på tråden Ringarna är försenade!
  • bridesilly

oj va tråkigt, vilket företag är det ni beställt ifrån?

• BlomAnna

Kräv pengarna tillbaka och beställ dem någon annastans ifrån. Så gör man inte, mycket dålig stil.

Är också nyfiken på vilket företag detta var?

• Picnick i det gröna

Egentligen vill jag inte skriva ut vilket företag det är, eftersom affären inte är klar.
    Jag vill inte smutskasta dem om detta skulle vara en engångsföreteelse. Alla kan ju göra misstag.

Dessutom är det ju semester tider nu, och då vet man ju att det kan strula till lite. Och att en maskin går sönder kan man ju inte hjälpa.

Men ja.. 2 veckor utan att meddela någonting.
    Och det hade ju varit intressant att höra andras erfarenheter av företaget.

Hellkes Ringar är det vi har beställt ifrån.

• BlomAnna

Picnick i det gröna skrev 2009-06-29 15:59:31 följande:

Egentligen vill jag inte skriva ut vilket företag det är, eftersom affären inte är klar.Jag vill inte smutskasta dem om detta skulle vara en engångsföreteelse. Alla kan ju göra misstag.Dessutom är det ju semester tider nu, och då vet man ju att det kan strula till lite. Och att en maskin går sönder kan man ju inte hjälpa.Men ja.. 2 veckor utan att meddela någonting.Och det hade ju varit intressant att höra andras erfarenheter av företaget.Hellkes Ringar är det vi har beställt ifrån.
    javisst kan det strula till sig det får man ju förstå men då får man ju höra av sig och beklaga samt kanske kompensera för att ni får vänta...tänk om det varit era vigselringar och inte fått dem i tid liksom...

Hoppas de skäper till sig och att ni får era ringar snart
  • Picnick i det gröna

Jo, kompensation hade jag gärna fått, men är för feg. Vad ska man säga liksom?
    Är en sån som inte vill vara till besvär, och när det gäller ringarna så vill jag ju att allt ska gå fint till:)
    De ska ju symbolisera vår kärlek och då vill jag inte ha med nåt bråk.

Var det ingen som hade erfarenhet av Hellkes Ringar här?

• BlomAnna

Förstår dig men samtidigt är det ju inte kul att vänta på dem heller. Jag skulle nog kräva att de drog av lite på priset eftersom ni fått vänta.

Man får vara rak, men inte arg och säga att man tycker att det de behandlat ärrendet dåligt eftersom de inte hörde av sig och sa att det hade blivit problem med ringarna och att ni därför inte vill betala hela priset.

Jobbar med kvalitet och kundnöjdhet och det är otroligt viktigt för en verksamhet att få reda på om deras kunder är missnöjda det är bara 5%av alla missnöjda kunder som faktiskt "klagar" Om man inte säger till vet inte verksamheten att kunderna är missnöjda och kan då heller inte förbättras och utvecklas.

Så jag gillar klagomål

• Picnick i det gröna

Ja, jag tror nog vi ska göra nåt åt saken.
    Vet inte riktigt hur jag ska gå till väga bara.
    Känns ju lättast att skicka ett mail och fråga om det blir någon kompensation, men det känns ju mer seriöst att ringa. Ett mail kan de ju lätt strunta i.
    Däremot är jag rädd att bli bort pratad och "överkörd".
    Vill som sagt inte vara till besvär eller hamna i konflikter. Är väl lite av en peoplepleaser..:P

• BlomAnna

Picnick i det gröna skrev 2009-06-30 20:26:45 följande:

Ja, jag tror nog vi ska göra nåt åt saken.Vet inte riktigt hur jag ska gå till väga bara.Känns ju lättast att skicka ett mail och fråga om det blir någon kompensation, men det känns ju mer seriöst att ringa. Ett mail kan de ju lätt strunta i.Däremot är jag rädd att bli bort pratad och "överkörd". Vill som sagt inte vara till besvär eller hamna i konflikter. Är väl lite av en peoplepleaser..:P
    Kan du inte be din m2b ringa då? Om han kan vara hårdare alltså?

Hoppas det löser sig för er!
  • Picnick i det gröna

Jo, han ska nog ringa på måndag, för än har inga ringar kommit! Annars om jag göra det, för nu orkar jag inte vara snäll och mesig längre.
    Det som stör mig mest att vi har betalat redan. Kanske var dumt?
    Hon sa att de skulle börja med ringarna så fort vi hade betalat.
    På måndag är det tre veckor sedan!! TRE VECKOR. Istället för EN.
    I morgon åker vi dessutom på semester, så vi kommer inte vara hemma om ringarna väl dyker upp.

Vid det här laget hade vi redan tänkt vara förlovade.
    Blir så förbannad när jag tänker på det.. GRRR

Svar på tråden Ringarna är försenade!