• MysanX

Fler barn efter bröllopet?

Jag har en sån beslutsångest ifall vi ska skaffa flera barn.
    Min M2B har 3 sen tidigare, 2 stora som flyttat hemifrån och en 13åring som bor med sin mamma. Jag har ett barn sen tidigare och sen har vi ett gemensamt. Alltså har vi ett barn på heltid och min son varannan vecka. Nu har vi börjat disskutera om vi ska skaffa ett barn till eller inte. Ska det ske så ska det ske direkt efer bröllopet som är i augusti. Vi vill inte vänta pga ålder och att vår gemensamma dotter snart fyller 1 så då vill vi ha tätt.
    Men jag kan inte bestämmamig. Fördelar, nackdelar. Hur bestämmerman en sån här sak? Min M2B är nöjd men säger att om jag gärna vill ha en till så är han med på noterna, så beslutet är ju mitt kan man säga.

• Svar på tråden Fler barn efter bröllopet?
  • MysanX

Ingen som har några kloka råd att komma med, funderingar...det är så svårt.

• Mamli

Haha, låter som om du har en fundering på om du verkligen ska köpa de snygga skorna i affären fast de är dyra...

Jag tycker väl att ett barn ska komma naturligt, sluta emd preventivmedel bara och ha sex när man vill för att man vill. Inte för att skaffa barn, då tror jag också de är lättast att bli med barn...

Om du funderar på de kanske de inte är rätt, du ska ju känna att du VILL ha ett barn, min mamma fick min lillasyster när gon var...42 tror jag, jag är 13år äldre än henne.

Hon åt tabletter för att kunna få mig och fått många missfall, men sen när hon sluta försöka så kom min lillasyster.

Ni har ju redan väldigt många barn, men du har ju 2. Vill du ha tre barn? strunta i fördelar och nackdelar, vad VILL du?

Ber om ursäkt för att de blev långt

• MysanX

DEt är ju just det jag inte vet. Är rätt nöjd som det är. Bekvämt när dom blir lite äldre och klarar sig själva lite mer. Vi har många planer som vi ska genomföra. både med och utan barn. Så just nu står vi i valet och kvalet. Om vi orkar eller om vi är helt nöjda med doom vi har. Jag tycker det är svårt och när man som jag/vi redan har 5 st så krävs det lite planering och tänkande för jag vill att det ska bli rätt både för oss, barnet och dom barn som redan finns.

• puppis

Hej!

Vi har tre barn totalt, han har två och jag har en... De är 16, 12 och 12 år gamla. Vi har valt bort fler barn då vi blivit bekväma då barnen nu är så stora. Jag tror att vi är lyckligare UTAN fler barn!

Lycka till

• MysanX

Det är ju just det. Är våra som vi har nog eller vill vi skaffa fler och då skjuta vissa planer på framtiden. Plus att min man är 10 år äldre än mig.

Svar på tråden Fler barn efter bröllopet?