Pengar till bröllopsresa
Hej!
Jag ska på ett bröllop nästa helg där brudparet önskar sig pengar till sin bröllopsresa i bröllopspresent.
Är det någon som har en aning om vad som är en lämplig summa att ge?
/Insanire
Hej!
Jag ska på ett bröllop nästa helg där brudparet önskar sig pengar till sin bröllopsresa i bröllopspresent.
Är det någon som har en aning om vad som är en lämplig summa att ge?
/Insanire
Det beror på hur nära brudparet man är. Såg i en tråd häromdagen om nivåer från 300 kr och uppåt.
Om det vore jag som skulle ge så skulle jag nog ge 500kr.
Det känns jämnt och bra
Jag funderade på 500 kr, men det är jag och min sambo som ger presenten tillsammans.
Jag har gått i skolan med bruden, men min sambo har bara träffat henne ett fåtal gånger..
räcker det ändå med 500 tror du eller bör man öka när det är från två stycken?
Jag skulle ge det jag kände att jag hade råd med. Det är som sagt ofta mycket kostnader ändå med bröllop - resan, kläderna, logi mm.
På midsommarafton var jag på bröllop där brudparet önskade sig det. Jag var lite "olydig" och gav dem presentkort på bio. SEdan så köpte jag ett par saker mer som roliga minnen. På ett wettergrens hittade jag post it lappar formade som hjärtan. Jag köpte fyra sådana block så när de skriver på dem kan de tänka på bröllopet, är min tanke. Det är saker som de har användning för och inte prydnassaker eller annat som de inte har användning för eller inte har plats för. På Lagerhouse hittade jag badankor där det bla fanns en brud och en brudgum som ett skoj minne av bröllopet.
Vi tillhör ett av alla brudpar som önskat sig pengar i bröllopspresent (det och en lampa från syrrans affär) =) och vi räknar inte med att någon lägger mer än 500, även om de är rätt nära. Sen kommer vi givetvis att räkna med de som rest långt och betalar för boende ger en betydligt mindre summa.. Vi är ju mest glada att de är där för vår skull och vill fira med oss
jag skulle ge samma belopp som jag tänkt köpa en grej för. Varierar ju stort beroende på hur nära man är bruden/brudgummen eller dem båda. Det verkar inte som ni har en nära relation så i min bekantskapskrets skulle 300-400 kr per givare = 600 - 800 kr vara i linje med det som anses skäligt.
Jag skulle inte beakta hur mycket jag har lagt på resa etc. Var t ex på bröllop i USA för några år sedan så isf skulle det inte blivit någon gåva alls...