• A-S

Gott billigt godis

Hej!
    Det är dags att handla det sista till bröllopet nu, vilket är det oumbärliga godiset! Har själv lyckats låta bli att äta denna "livsdrog" i 1½ år nu (ja, jag är i a f lite stolt över mig själv ) och har liksom lite dålig koll på läget... därför ställer jag mitt hopp till er eftersom jag vet att ni har ögon och öron med er!

Min undran är alltså denna: finns det någon som har koll på var det säljs billigt godis (dock av ok kvalisort, typ karamellkungen) i Göteborgsområdet med omnejd. Grossister, stormarknader, tillfälliga erbjudanden etc. Är ute efter mixat godis att ha i skålar på festen - lösgodis etc.

Om ni vet vore det guld värt om ni ville skriva affärens namn, var den ligger och gärna pris på godiset (lösgodis kr/hg).

Tack på förhand!
    /A-S

• Svar på tråden Gott billigt godis
  • A-S

Ingen godisråtta här inne alltså?!

• BRUDEN

"4 gott" finns det en affär som heter, förut låg den vid Skanstorget men har nu flyttat ungefär tvärs över Övre Husargatan på en sidogata. Rörig förklaring, men du kanske förstår var jag menar?

Gott och billigt godis har de i alla fall.

• Ellte

Jag ääääälskar Godishavet i Kållered... Vet inte om det är superbilligt men GOTT är det...

• A-S

Se där... det fanns några godisråttor här inne i alla fall
    Tackar så hemskt mycket! Ska ta mig dit och kolla!

Fler tips?

• Smulpajen

Japp 4Gott har ett grymt utbud och ligger på Brunnsgatan. Mums!

• A-S

Vet ni vad godiset kan kosta ungefär (per hg)på 4gott?

• flowerstick

hej A-S,
    nu är ju detta inte i gbg´´s trakten men... är du eller någon i bröllopsplaneringen på gång att åka mot linköpingshållet så kan jag varmt rekomendera cloetta i ljungsbro. pinfärskt som de säljer under fabriksförsäljning. kvalitetsgodis, vet inte priset just nu men det kan man säkert kolla upp. men som sagt det blir ju inte billigt ifall man skall åka express dit för godisets skull... Annars hade jag nog kollat med större varuhus som billhälls, eller maxi. där det är lite rotation på försäljningen. lycka till!!!

• MissRut

Annars är det ju alltid ett tips att kolla typ ÖB, OBS!, lokala matgrosisster eller andra stormarknader. De brukar ha billigt godis i stora förpacknigar

• Anonym

Det finns en godis affär, tror den heter Candy store, på Backaplan brevid Expert borta vid ÖB och Jysk.
    De har stor sortering och mycket gott godis. Tror att priset är 4.90, men är inte helt säker.

• Smulpajen

A-S: Tror det är 5.90/hg på 4gott. Alltså billigt och bra!!!

• juventus

i kallered nara ikea tror jag de har en jattegodis affar som ar ratt billg!!

• A-S

Vad snälla ni är som tar er tid att skriva så här i sommarvärmen! Är tacksam för alla svar...

flowerstick, tyvärr ska jag nog inte åt det hållet innan bröllopet men tack ändå för tipset! Kan vara bra att veta till en annan gång!

/A-S

Ps. Ni andra som vet bra affärer, hör gärna av er! Någon som vet något om godisfabriker med försäljning här omkring? Har för mig att karamellpojkarna har fabrik inte så långt härifrån men jag är inte säker... Ds.

• Ellte

Det finns en godisfabrik i Alingsås...

(varför läser jag här...jag blir så sugen så jag dör) ;)

• JennyToo

A-S; Godislagret i Kållered har jättegott godis. Stor rotation så det blir aldrig tort o trist. Dessutom bara kvalitetsgodis, inte massa B-fabrikat som medt smakar kemikalier.
    Det är inte det billigaste stället; 6,95/hg, men som sagt GOTT godis!

• juventus

det var ju det jag sa Jennytoo

• Anonym

"Godisfabriken" ligger strax söder om Alingsås. Var ofta inne där när jag var liten, men har inte varit där på länge, så jag kan inte säga något om kvaliteten. Tror dock inte att det är mycket billigare än 4,90, som det billigaste förslaget här är. Testa att ringa till Alingsås turisbyrå så kanske de kan hjälpa dig med telefonnummer dit. Skadar ju inte att ringa och fråga vad det kosar- innan man kör dit.

• Ursula

Jag är egentligen inte från Gbg-trakten men mina släktingar bor i Floda och där finns 2st fabriksutförsäljningar av godis.
    Dock vet jag inte vad de heter och inte så noga vart de ligger.
    Den ena tror jag ligger nere vid Floda centrum och den andra på vägen från Floda mot Sthlm.
    Hoppas att det hjälper något...!

Lycka till!

• Fluffan

I Partille finns något som heter Sweets Konfektyr. Deras godis kostar 4.90. De har mycket att välja på. Det ligger i ett industriområde. Mitt emot Ragnsells, inte långt från en restaurang som heter Marcos.Marcos ligger på hörnet och godisaffären på baksidan av huset. Som är rätt långt.
    Adressen dit är:
    Sweets Konfektyr AB
    Järnstångsv. 43, 433 30 PARTILLE
    031-336 40 65
    031-336 58 46
    sweets@telia.com

• Anonym

Det finns en affär som heter Godislagret i Landvetter också..Där kostar det ca 5.90/hg..Mycket att välja på och det brukar vara färskt!
    Annars tycker jag att COOP har väldigt gott och fräscht godis.. Och många sorter!! Det brukar kosta runt 5.90 /hg också och det är Karamellkungen som sköter det. MUMS!!!!

Svar på tråden Gott billigt godis