Håller med , speciellt det om att utlämna sin sambo/partner.Har bekanta som faktiskt sitter och gör sig löjliga över sina partners ( läs män), och det berör mig så illa...det är som att sitta och snacka skit om sig själv att helt kallt , eller för att verka rolig, lämna ut sådant som helt klart skulle såra om det kom fram till den det berörde..Visst kanske man behöver prata igenom relationer, och det är skönt att kunna "lufta "lite och utbyta tankar,råd eller bara låna ett öra till den som behöver prata av sig, men att göra bort sin partner är inte OK, varken för egen del eller mannens...Inte heller känns det bra att sedan träffa på dessa män, och veta vad deras fruar skrattat sig fördärvade åt kanske kvällen innan...
Superskrutt skrev 2009-06-25 23:00:16 följande:
skönt att höra Jag får också myror i brallan av att sitta och fika. Det finns inget underbarare än vänskap (förutom kärlek), men i bland kan jag faktiskt känna att man inte har så mycket "nytt" att prata om, utan det är samma saker som ältas om och om igen... När det känns som krav att man ska höras ett par gånger i veckan, hinner det ju liksom inte hända så mycket i livet (i alla fall inte i mitt vardagsliv) att man känner ett pockande behov av att dela med sig av det. Det blir mer som ett krav, och har man inte hört av sig på två veckor måste man börja med att ursäkta sig att man inte har hört av sig....Sen undrar jag hur mycket ni diskuterar en man/sambo med era vänner? Vissa av mina vänner tycker jag (enligt min åsikt) lämnar ut sina respektive allt för mycket. Saker som de själva skulle bli kränkta av om de visste att deras pojkvän hade diskuterat med sina killkompisar, är helt ok att prata med vänninor om. JSälvklart ska man kunna diskutera sin relation, det är inte det jag säger, utan när det kommer in på privata detaljer....