Kalmar Slottskyrka
Hej,
Aer det naagon som vet hur maanga personer som gar in i Kalmar Slottskyrka? Jag planerar broellop foer minst 200 och tror det kommer blli traangt
Mcn
Hej,
Aer det naagon som vet hur maanga personer som gar in i Kalmar Slottskyrka? Jag planerar broellop foer minst 200 och tror det kommer blli traangt
Mcn
Vi var där på våran examen och då sa de att de fick plats med 160 personer i kyrkan. Om det skulle komma fler kunde de öppna dörrarna in till gröna salen och de hade bänkar där också (de gör så på ex. advent) Men jag tror inte man ser och hör så bra om man sitter där ute...
/Karin
Vi var runt 130 personer på vårt bröllop i slottskyrkan, och jag har för mig att vaktmästaren sa att gränsen gick någonstans däröver precis (kanske 150?). Vi frågade vad som händer om det kommer fler, (eftersom en del kommer för att titta på vigseln, som man själv inte bjudit in) vi tyckte att då kan man väl klämma in dem, men eftersom det har att göra med säkerhet vid brand osv så går inte det.
Tyvärr är jag rätt säker på att 200 inte plats. Vi hade fullt i kykrbänkarna och gångarna är ju för smala för att någon ska kunna stå/sitta där...
Lättast är nog om du direkt ringer till slottet och frågar.
Du har inte funderat på Domkyrkan i Kalmar annars? Jag tycker den är jättevacker och pampig, speciellt om det blir många gäster så att den inte känns helt tom...
Lycka till!