Vigselupplägg utan dikter, sång och musik?
Min sambo och jag ska gifta oss i sommar. För min sambo betyder inte själva vigselakten särskilt mycket, utan tycker mest att det är "att skriva på en bit papper". Dock vet han vad jag anser om bröllop så vi kompromissar så bra det går på båda håll för att vi båda ska bli nöjda med dagen.
Vi ska viga oss på en motorbana 6,5 mil ifrån där vi ska ha festen. Eftersom vi kommer stå intill banan när vi vigs samt att det kommer vara körning på banan under vigseln, så känns det som det blir svårt med både musik och ingen av oss är något för diktläsning. Vi kommer be vigselförrättaren säga några ord samt ha med den obligatoriska delen. Men mer då? Jag är tom på idéer. Vi ska inte växla ringar, så den delen försvinner. Vi kan inte servera champagne då det varken passar sig eller är lämpligt när folk sen ska köra till festplatsen.
Det känns lite fånigt att be folk köra så långt för några få minuter. Visst vi ska fotograferas där också, men det innebär ju bara väntetid för gästerna (om de inte åker i förväg till festplatsen). Jag vill ju att den körningen till och från banan ska kännas motiverad också. Inte bara "Hej och välkomna! Nu åker vi vidare!"
Är det någon som har några idéer och förslag på vad man kan göra mer? Vigseln är borgerlig. Och hur man gör med in- och utmarsch. Känns ju lite svårare utan musik.