• Carrod

Någon annan som testat 13 dagars dieten och sett resultat

När jag å min kille träffades var god och onyttigmat allt vi åt och massor av glass.
    Vi både gick upp i vikt väldigt fort. Jag i samarbete med att jag bytte till ett stillasittande jobb och onyttig kost fick mig att gå upp 15 kg. Jag har alltid varit vältränad och nyttig likså min kille. Men tillsamns blev vi godis,mat och glassmonster.Nu tre år senare har jag lyckats gå ner en del genom att sluta med onyttigheterna och börjat träna. så nu är det ca 7-8 kg kvar till min undsprungsvikt. Men min blivande däremot har haft svårt att gå ner. Nu har han börjat med 13 dagars dieten och gått ner 5 kg på 4 dagar och 7 cm runt midjan. Detta är självklart inget bra sätt att gå ner i vikt men ett måste då han verkligen blivit överviktig. har även att fått honom att träna. Så när dieten är slut så kommer det vara nyttiga måltider och träning för att fortsätta gå ner i vikt på ett mer häslosamt sätt.

Är det någon annan som testat denna diet?

• Svar på tråden Någon annan som testat 13 dagars dieten och sett resultat
  • källerudd

Vad innebär den här 13-dagars dieten??? Har aldrig hört talas om den...har oxå en del övervikt som jag skulle vilja bli av med...

Gick ner 6-7kg förra våren men nu är jag snart uppe där jag började :S

• Mrs Baom

Jag vill också veta vad 13-dagars dieten är!!

• Hoffsennanen Tottoplex

jag oxå!

• madeleine 28

vi vill också veta snarast

• lillabruden

ställer mig i kö bland alla nyfikna

• Carrod

13 dagars dieten även kallad Danska Rikshospitalets Diet, Rikshospitalets ämnesomsättningskur eller Sahlgrenska metoden.

Den går ut på att äta efter ett schema som finns. Oftast är det bara en kaffe till frukost, ägg och skinka mm till lunch och en lätt middag som ibland består av 250 g biff lr enbart Kokt broccoli, 1 tomat, 1 frukt.
    Kolla in denna sida för "menyn"
    www.viktvakten.se/sahlgrenska_metoden_rikshospitalets_diet.htm

Det är viktigt att man äter vitaminer under tiden för att man äter så pass lite. Det är viktigt för att inte bli trött och yr.
    Det är en bra kvick fix men sen behöver man se till å träna å äta bättre efter.

• källerudd

Då föll den bort för mig...dricker inte kaffe :P

• Carrod

nej inte min kille heller..
    Men han lyckas få sig det ändå. detta är inte varje dag men kanske 4-6 dagar av 13..Det har nog med det för att det kickar igång ämnesomsättningen.

• Marjo

Jag gick på Rikshospitaletkuren för några år sedan och gick ner 5 kg. Det är bra om man vill ha en quick fix som Carrod säger, men den är jobbig! Jag dricker inte heller kaffe men tvingade ner en munfull iallafall. Man blir väldigt matt och jag rekomenderar inte att man motionerar under tiden man går på kuren. Sen gäller det att man äter bra och rör sig efteråt.. Det gjorde nog inte jag, för jag gick upp allt igen.

Nu kör jag med lite mer hälsosam (men långsam!)viktnedgång, Viktklubb.se + motion.

• lillabruden

kan man inte byta ut morgon kaffet mot te? det finns ju te som ska främja viktnedgång..

• Carrod

Det står att man inte ska göra det..
    jag antar att kaffet är till för att kicka igång kroppen.
    Det är nog bara en av dagarna det är te istället för kaffe!

• Marjo

Det är jätteviktigt att man håller den till punkt och pricka, står det på de instruktioner som jag gick efter. Är väl uträknad så att det inte ska vara skadligt och man får abslout inte hålla på längre än vad kuren är.

• Goldi

Låter helt sjulkt, var nöjda med er själva istället

• lillabruden
    Goldi skrev 2009-06-26 13:18:28 följande:
    Låter helt sjulkt, var nöjda med er själva istället
    easier said than done my friend!
Svar på tråden Någon annan som testat 13 dagars dieten och sett resultat