• Moviegirl

är jag för snäll

Jag blir så förbannad för jag tror jag är för snäll.jag är 45 år och har skrivit här förr ang mitt sambo med en 44 årig alkholist som varit nykter nu 2 mån och tar antabus 2 ggr i veckan + går hos beroende kliniken men han är så kall och nonchi i bland att jag blir så förbannad.Vi har varit tillsammans i 10 mån,flytta ihopa efter 4 mån och förlova oss efter 6 mån och skall ev gifta oss om 8 mån.Men han har en dotter på 19 år som bara är problem med.Hon har panikattacker och bulimi och varit inne på psyk 100 ggr.Hon har skurit sig och jag anser att hon har en psykos baserad påp borderline eftersom jag själv är utbildad inom psyk.Nu på midsommar så ljög hon för polis och en massa andra att hon blivit våldtagen och sen dagen efter sms hon till min sambo adjö så han fick panik och åkte in dit.Hon vägra släppa in honom så han fick ringa polis som tog henne med sig och nu är hon tvångsintagen på psyk.Han bryr sig för mycket anser alla vi i hela familjen för hon har hjälp men han mår dåligt och jag tror att flaskan finns inom räckhåll snart.,Han kan ej hantera konflikter.
    Men jag är snäll och hjälper honom och gör mat och är snäll och gör allt för honom och visar massor av kärlek men får inget tillbaka.han vill knappt röra vid mig och är kall och likgiltig och bryr sig bara om andra men jag kommer sist.Jag sväljer min ilska för han har varit ihopa med andra kvinnor och när dom börjar ställa till scener och får utbrott och blir arga,har han lämnat dom.Så det är väl därför som jag äör rädd.Jag har ont i magen av det här och vet ej hur jag skall hanetar detta.Älskar han mig eller?Han säger att han gör det men visar det dåligt.Han har varit sån alltid tyvärr.Ena dagen så och andra dagen si.Man blir osäker på vad man har honom.Han är nog smart också för han vet hur man gör med kvinnor.Men hur skall jag toklka detta och hur skall jag hantera detta?Tacksam för alla råd

• Svar på tråden är jag för snäll
  • möklintabröllop

Dina funderingar kring honom & erat förhållande är inte ett sund relation.
    När jag har läst att ni ej heller har varit tillsammans så länge så blir min första tanke att: du flyttar till ett eget boende och fortsätt förhållandet.
    Försök leva själv och ha ett eget liv antingen ihop eller utan honom.
    Vet du, att du klarar dig själv och du behöver må bra själv för att orka! Massor med kramar!

• Chrisse och Jonas

Det är dags att tänka på dig själv..det låter inte som du är i en hälsosam relation, det är nog dags att sätta dig ner och tänka på om detta är livet du vill leva, för jag tror inte att han kommer ändra sig drastiskt. Lycka Till.

• passionsblomman

Jag tycker inte du är ett dugg snäll! Jag tycker du är riktigt genomelak. Mot dig själv-den enda personen i den här konstellationen som du HAR ansvar för.

VAD får du egentligen ut utav att vara kvar i det här?

Du kan ju inte opå riktigt sitta och vänta dig att en alkoholist med så mycket runt omkring sig ska vara redo att älska någon annan. Han håller ju på att försöka reda ut SITT liv och behöver lära sig älska sig sjäv och hantera sin tillvaro utan sprit. Hans dotter behöver honom dessutom.

Du behöver honom inte och tror du det, då behver du också hjälp.

Du har mycket större ansvar för ditt eget välbefinnande än att stanna och du har ingen som helst rätt att göra så mot dig själv. Du är skyldig dig själv att LEVA ditt liv.

Gå ifrån den här mannen och leta rätt på dig själv. Se till att du själv får samtalshjälp.

• Lövings

Du säger själv att han alltid har varit så, tror du då att han kommer att ändra sig?
    Tror du vet svaret. Tror du att du kan leva med hur han är resten av ditt liv?

Jag tror du måste tänka över din livssituation ordentligt om du vill leva så här. För han kommer antagligen inte att förändras om han alltid har varit så.

Tänk på dig själv nu!

• MulleNuh

Jag kan ju känna att det är ju hans BARN. Oavsett hennes "vuxna" ålder och att hon är "jobbig". Jag hade nog också satt mitt barn först om denne var så sjuk..

Sen ska ju DU tänka på DIG så klart.. Så jag tycker också du ska lämna honom och börja leva ditt liv lycklligt ist!! Livet är kort.

• Humlan66
    passionsblomman skrev 2009-06-24 10:28:39 följande:
    Jag tycker inte du är ett dugg snäll! Jag tycker du är riktigt genomelak. Mot dig själv-den enda personen i den här konstellationen som du HAR ansvar för.VAD får du egentligen ut utav att vara kvar i det här?Du kan ju inte opå riktigt sitta och vänta dig att en alkoholist med så mycket runt omkring sig ska vara redo att älska någon annan. Han håller ju på att försöka reda ut SITT liv och behöver lära sig älska sig sjäv och hantera sin tillvaro utan sprit. Hans dotter behöver honom dessutom.Du behöver honom inte och tror du det, då behver du också hjälp.Du har mycket större ansvar för ditt eget välbefinnande än att stanna och du har ingen som helst rätt att göra så mot dig själv. Du är skyldig dig själv att LEVA ditt liv.Gå ifrån den här mannen och leta rätt på dig själv. Se till att du själv får samtalshjälp.
    Ja detta kunde jag inte ha sagt bättre- LYSSNA snälla du på detta !!
  • Moviegirl

Ni känner ej hans dotter,hon spelar allt vad hon kan för hon vill att han skall må dåligt och att alla hans förhållande skall ta slut.Hon har lyckats en gång med det.Hon är smart och kommer aldrig att ta sitt liv för hon har hotat med detta tusen gånger och både dricker och knarkar och tar tabletter så jag vet att hon spelar ett spel för att han skall må skit.Hon vill förstöra allas liv men hennes mamma är tuffare och sa till henne varför tog du inte ditt liv då och det kunde hon ej svara på.Jag lå¨ter honom vara ifred nu så kan han få tänka på henne och bry sig,jag håller mig i bakgrunden.

• MulleNuh

Nej, men ändå är hon deras dotter..
    Men jag kan också först hur det är att se allt utifrån som du gör.. Som förälder blir man mer blind...

Moviegirl skrev 2009-06-24 10:55:04 följande:
    Ni känner ej hans dotter,hon spelar allt vad hon kan för hon vill att han skall må dåligt och att alla hans förhållande skall ta slut.Hon har lyckats en gång med det.Hon är smart och kommer aldrig att ta sitt liv för hon har hotat med detta tusen gånger och både dricker och knarkar och tar tabletter så jag vet att hon spelar ett spel för att han skall må skit.Hon vill förstöra allas liv men hennes mamma är tuffare och sa till henne varför tog du inte ditt liv då och det kunde hon ej svara på.Jag lå¨ter honom vara ifred nu så kan han få tänka på henne och bry sig,jag håller mig i bakgrunden.
  • mittid

Som tidigare talare i församlingen.. Du är inte för snäll, men du är däremot FARLIGT SJÄLVUTPLÅNANDE... se på mannens dotter... ?!?!? Man blir sjuk av att leva med alkoholism... hur länge kommer du att överleva... OCH NÄR ska du börja LEVA! Rädda Dig själv NU... Det är mitt råd... Har all erfarenhet jag behöver för att kunna ge dig det rådet... Take care!!

• passionsblomman

Det här handlar inte om att du ska konkurrera med hans doter och hur han hanterar hennes sjukdom och problem.

Det handlar om vad DU har ut av att lulla runt bredvid honom och ösa din kärlek/omtanke/uppmärksamhet i vardaglig omsorg
    när han egentlgen borde ta tag i allta delar av sitt liv själv.
    Du får inte plats där. Han kan omöjligt ge dig det du förtjänar och själv borde förstå att du behöver i ett förhållande.

Moviegirl skrev 2009-06-24 10:55:04 följande:

Svar på tråden är jag för snäll