• FruLju­ngberg
    Äldre 22 Jun 15:46
    2543 visningar
    8 svar
    8
    2543

    Vinterbröllop, bilder, tips?

    Har ni bilder på era vinterbröllop kom gärna med dem eller tips och råd osv

  • Svar på tråden Vinterbröllop, bilder, tips?
  • Energy
    Äldre 22 Jun 15:50
    #1

    I mitt galleri har jag bilder. Vi gifte oss 14/2 i år.

  • FruLju­ngberg
    Äldre 22 Jun 16:24
    #2

    puff

  • Chryso­beryl
    Äldre 30 Jun 15:20
    #3

    puffar också

  • popcor­n o dip
    Äldre 30 Jun 15:39
    #4

    Åh va fint med vinterbröllop! Jag tänker mig ljus, ljuslyktor inne och ute. Ute kan man ju ha såna islyktor man gör i vanliga hinkar, jättefint när det blir mörkt. Granris på trappen/ entrén...Mistel hängades från taket...
    Glasvaser som är sprayade med frost- och/eller snöspray, vita och mörk- och ljuslila blommor, inslag av silver alternativt vitt, mörkrött och grönt i färgvalen. Göra det vintrigt och mysigt.
    Ja hoppas det hjälpte lite i alla fall :D

  • Chryso­beryl
    Äldre 30 Jun 22:31
    #5

    du hjälpte mig i alla fall :)
    mistel hade jag inte ens tänkt på, det var ju ett jättebra förslag!
    jag tänkte att man får väl köpa glas som redan är frostat, men det kan man alltså göra själv? hade jag ingen aning om...
    sen beror det väl på när på vintern det är också.
    Har man bröllop nära julen kan man ju använda sig av jultema
    tex rött och grönt och använda sig av julgrans pynt.
    och är det närmare nyår tror jag det blir väldigt fint med mörkblått och silver eller liknande, gärna smällkarameller och lite sådant som man hittar på nyårsfesten.
    jag tänker mig mörker med massor av ljuslyktor, is/kristall girlanger med järnek och granris här och var. Man kan ju använda sig av något påskrisliknande som dekor också, fast med sådan där snösprej eller vit/silverfärg och hänga antingen små ljuslyktor eller julgranspynt i.
    Man kan servera lyxig varm choklad med grädde och kanelstång istället för efterrät och servera en varm välkomstdryck åt gästerna när de anländer.
    kanske bruden och brudgummen kommer till mottagningen dragna i släde genom snön?
    Mycket snöflinge-tema tänker jag mig i alla fall.
    Oj, vad långt det blev nu. ber om ursäkt :)

  • Chryso­beryl
    Äldre 30 Jun 22:34
    #6

    glömde säga att vitt och mörkrött/vinrött är ju en oslagbar kombination i t.ex. brudbuketten, om man nu inte vill ha något mer tydligt vintrigt.
    Rosor och kallor i vitt och rött brukar ju gå hem på de allra flesta bröllop

  • popcor­n o dip
    Äldre 30 Jun 22:43
    #7

    Ja man kan spraya själv med frostspray på glas som man kan tvätta bort sen. Köpte det på åhléns ett år och det var inte så dyrt heller har jag för mig.
    Varm välkostdryck är ju en superbra idé och mysigt om man kan ta den ute... fast det kanske är mörkt...men å andra sidan kan man ju lysa upp platsen med ljus, marshaller (hur det nu stavas ) :D och annat.
    Snöflinge tema är fint de är ju så dekorativa. Det kan man ju använda till inbjudningskort, placeringskort... Vilken bra idé.

    Kom på en grej om man vill ha rött i sitt tema, så är ju sammet och andra såna tyger fint att använda sig av..

    Oj nu blev mitt oxå långt, hihi!

  • Chryso­beryl
    Äldre 30 Jun 23:25
    #8

    det låter ju superbra den där sprejen :)
    sammet är ju helt klart perfekt om man ska ha vinter tema,
    och har man dessutom någon djup röd färg så blir ju sammeten sagolikt vacker!
    vad många bra idéer du kommer med :D

Svar på tråden Vinterbröllop, bilder, tips?