• Ursula

Lim för skor med snörning?

Hej!

Jag har köpt skor med snörning som går upp en bit på benen. När man har gått med dem en längre stund så hasar snörena ner.

Därför undrar jag om det är någon som känner till om det finns någon typ av "kropps-lim" ?

Tack på förhand!

• Svar på tråden Lim för skor med snörning?
  • mermaid

Ögonfranslim fäster bra men är väldigt lätt att ta bort sen. Går bort med två och vatten.

• labello

Vilken bra idé med lim. jag har också köpt såna skor med snörning upp för benet. Vad bra att du startade denna tråd.

Jag undrar om inte vi har köpt samma skor. mina är från Rizzo.

• täby-brud

Jag är också intreeerad av lite tips på detta område.

Jag har ett par skor som jag funderade på men de har som en rem som går bakom hälen (den ska alltså sitta rätt långt upp på hälen).

Den vill bara hasa ner också.

Jag funderade på typ klippa en bit av ett hälgrepp och limma fast på den men jag är inte säker på om det fungerar...

• mermaid

Som sagt: ögonfranslim...
    Jag har en tub som är rosa och vit (vet inte märket) som jag använder när jag vill limma fast kroppssmycken. De sitter perfekt (om man inte pillar för mycket på dem), är lätta att ta bort och eventuella limrester tas bort med tvål och vatten.

Ett annat tips är dubbelhäftande peruktejp. Den är genomskinlig så om man klipper lagom tunna remsor så är jag säker på att man kan klistra fast remmar på skor mot huden utan att det syns.

Köp hem och prova vet jag!

• Ursula

Tack för alla bra tips!
    Ska hem och prova.
    "Labello", mina skor är också från Rizzo. Mörkbruna men ser svarta ut och så är det som "nät" eller hur jag ska säga som sedan fortsätter upp med snörning. De fanns i vitt också - låter nästan som samma sko
    Jag är kär i mina, snygga och sköna!

Svar på tråden Lim för skor med snörning?