• M´n M

Skokloster bygdegård?

Hej, är alldeles ny här och planerar mitt bröllop i augusti 2004. Nu undrar jag om det finns någon som har erfarenhet av Skokloster bygdegård därute? Skulle tycka att det var jättemysigt att ha vigseln därute.

/M

• Svar på tråden Skokloster bygdegård?
  • Malin L

Hej!
    Kolla in inlägget "Skokloster, någon?". Jag har tyvärr inte varit på bröllop där, men fick offert från Skoklosters Wärdshus och har under det inlägget skrivit vad de "offertade" mig.

• Zomzom

Jag har varit i bygdegården och tittat, den är ok, lite trista gardiner. Man kan nog göra den helmysig men det krävs nog lite jobb! Bord och stolar finns, det får säkert plats ca 60-70 pers. Den har en dansbana med liten scen för liveband, utanför som är jättecharmig!
    Bra kök med diverse utrustning, kostar ca 1000:- att hyra (tel:018-386045). Vi har också planer på att vigas därute, tycker dock att det är en bit att åka med cateringmaten?
    slingriga vägar
    Funderar också hur alla ska ta sig dit och hem, vi har folk som kommer både från Västerås hållet och Stockholms hållet och hur ska de kunna ta sig några glas? några förslag?

Var och tittade på Skokloster slott också, där kan ni också vigas (fast kyrkan är verkligen vacker!).De har ett stort 1600-tals rum som man kan vigas i! Helt i orginalskick, med byggnadsställning kvar i ena sidan av rummet och verktyg, "maskiner" och så från den tiden, oerhört maffigt.
    Högt i tak, stora fönster, om solen ligger på är det enormt vackert! Man kan även vigas i deras éntre till slottet, vackert! Slottet ligger vid vattnet, fina omgivningar.

Värdshuset var också trevligt, men de kan ju lätt dra iväg, om man vill ha mer åt budget bröllop hållet.
    Det var mysigt där och lite hästinspirerat. Där kan man tex. ha brudskålen på deras stora balkong med utsikt över slottet och kyrkan, mycket fint!

Lycka till, det är så kul att planera!

• M´n M

Tack så mycket för svaren! Men vi har nog kommit fram till samma sak som ZomZom hur gör man med transport? Det lutar nu åt att vigseln och festen blir i Danmark. Bygdegården där är jättefin och min M2B blev väldigt förtjust i kyrkan. Även om det också ligger lite utanför stan så är det ju inte helt omöjligt att ta sig dit.

/Malin

• Ingela 26/10 Fru Marklund

Till M´n M

Om ni väljer Danmarks bygdegård och ska ha catering kan jag varmt rekommendera Café Linné 018-42 18 00(håller till i gamla tegelbruket). Vi anlitade dem när vi gifte oss i Oktober.

/Ingela

• Zomzom

Var ligger Danmarks bygdegård? Kan man få lite tips och telnr?

Bygdegården ligger bredvid Danmarks kyrka några kilometer söder om Uppsala (man ser kyrkan från E4:an). Tel. 018-32 61 12

/Ingela

• M´n M

Ingela,
    Tack för tipset! Vad hamnade ni på för kuvertpris? Var det buffé eller 3-rätters?

Zomzom,
    Danmarks bygdegård och kyrka ligger strax söder om Uppsala. Man ser kyrkan (tornet)från E4 när man kommer från Stockholm. Det som är så mysigt med Danmark är att det känns som en liten "by". Kyrkan ligger lite upphöjt på en kulle och bygdegården ligger tvärsöver gatan i princip. Det har en väldigt lantlig känsla fast det inte ligger långt från stan. Bygdegården där är också väldigt fin med högt i tak, lampkronor och blyinfattade fönster samt en ganska stor trädgård som man kan mingla i. Telefonnr dit är 018-326112 och till kyrkan 018-429890.
    /Malin

Hej!
    Vi hade 3-rätters och det hamnade på lite drygt 300 kr/kuvert med tårta och kaffe (kommer inte ihåg de exakta priserna/rätt)

Vi hyrde även dukar och de glas/porslin som ej fanns i Bygdegården. De kunde även ordna personal till bra pris (120kr/tim per person)

- Förrätt
    Laxpaté med rouille och kuvertbröd
    - Varmrätt
    Renfilé med lingon och kantareller, skysås mandelpotatispuré med västerbottenost
    - Dessert
    Knäckformar med hjortron och vaniljparfait
    - Kaffe och tårta (citrusmoussetårta)

Svar på tråden Skokloster bygdegård?