• Trollia

Lokal i dalarna, Ludvika med omnejd.

Planerar lite smått bröllop till nästa sommar (2010) och letar nu efter lämplig lokal för bra pris. Helst runt Ludvika trakten i dalarna. Kom gärna med förslag om du känner till några bra lokaler som inte är allt för dyra, gärna så man bara kan hyra lokalen till billig peng o sedan fixa resten själv!

• Svar på tråden Lokal i dalarna, Ludvika med omnejd.
  • J D

Gammelgården- har för mig att de har egen catering men vet ej hur bunden man är av det.

Cassels (Grängesberg) har flera olika lokaler- tror att man får ta med egen mat.

Folkets Hus- tror att man får ta med egen mat.

Sedan så finns ju alla bystugor som e.g. Gussjöstugan. Man bokar via turistbyrån så de har säkert fler förslag där.

Inget är ju jättedyrt i Ludvika tycker jag. Inte några 20 000-hyror där inget ingår såvitt jag vet.

• Trollia

J D skrev 2009-06-20 20:10:20 följande:

Gammelgården- har för mig att de har egen catering men vet ej hur bunden man är av det. Cassels (Grängesberg) har flera olika lokaler- tror att man får ta med egen mat. Folkets Hus- tror att man får ta med egen mat. Sedan så finns ju alla bystugor som e.g. Gussjöstugan. Man bokar via turistbyrån så de har säkert fler förslag där. Inget är ju jättedyrt i Ludvika tycker jag. Inte några 20 000-hyror där inget ingår såvitt jag vet.
    Ok, ja Cassels har jag inte tänkt på vi bor ju nära där men det beror ju på priset, men vill gärna ha en mysig lokal med vet inte om jag tycker det är så fint runt om för ett bröllop, Vart ligger Gussjöstugan?

Gammelgården har jag haft fundering på men har ej koll på priset..

Tack så mkt för tipsen!Tar gärna emot fler tips!
  • Trollia

J D skrev 2009-06-20 20:10:20 följande:

Gammelgården- har för mig att de har egen catering men vet ej hur bunden man är av det. Cassels (Grängesberg) har flera olika lokaler- tror att man får ta med egen mat. Folkets Hus- tror att man får ta med egen mat. Sedan så finns ju alla bystugor som e.g. Gussjöstugan. Man bokar via turistbyrån så de har säkert fler förslag där. Inget är ju jättedyrt i Ludvika tycker jag. Inte några 20 000-hyror där inget ingår såvitt jag vet.
    Letade på Gussjöstugan och det ser mkt fint ut!Bra priser också!Får se om det går att besöka det senare!
  • J D
    Trollia skrev 2009-06-20 20:13:18 följande:
    J D skrev 2009-06-20 20:10:20 följande:Ok, ja Cassels har jag inte tänkt på vi bor ju nära där men det beror ju på priset, men vill gärna ha en mysig lokal med vet inte om jag tycker det är så fint runt om för ett bröllop, Vart ligger Gussjöstugan?Gammelgården har jag haft fundering på men har ej koll på priset..Tack så mkt för tipsen!Tar gärna emot fler tips!
    Mm, men jag tror inte att Cassels är så dyrt, däremot har jag för mig att lokalen tar max 50 gäster. De är sjukt sega på mail också...

Gussjöstugan är OK. Vi har haft klassfester där förr. Timrad stuga i skogen typ. Finns möjlighet att hyra bäddar där också om det inte har ändrats nu.

Gammelgården är inte jättedyrt tror jag, men ring och fråga vetja- långa ladan är ju ändå en rätt populär festlokal.

• Superskrutt

Gladtjärn konferensgård i Torrbo, på andra sidan Smedjebacken! Det ligger väldigt fint. Vet dock inte om dem ordnar med bröllopsfester.

• Trollia

J D skrev 2009-06-21 13:12:26 följande:

Mm, men jag tror inte att Cassels är så dyrt, däremot har jag för mig att lokalen tar max 50 gäster. De är sjukt sega på mail också... Gussjöstugan är OK. Vi har haft klassfester där förr. Timrad stuga i skogen typ. Finns möjlighet att hyra bäddar där också om det inte har ändrats nu. Gammelgården är inte jättedyrt tror jag, men ring och fråga vetja- långa ladan är ju ändå en rätt populär festlokal.
    [/citat]

Ja, ska ringa o kolla upp lite alternativ lite längre fram..är ju ett tag kvar..
    Superskrutt skrev 2009-06-21 23:05:10 följande:
    [citat]
    Gladtjärn konferensgård i Torrbo, på andra sidan Smedjebacken! Det ligger väldigt fint. Vet dock inte om dem ordnar med bröllopsfester.
    Ok, känns som att det är lite väl långt bort ända bortanför Smedjebacken men tack för tipset!
Svar på tråden Lokal i dalarna, Ludvika med omnejd.