• Boomtown

Tips på annorlunda inslag i borgelig vigsel

Jag tycker att det är jättekrångligt med musik till vigseln. Vi måste ha en duktig solist, ljudanläggning och någon som kompar. Jätte enkelt om man har pengar att lägga ut. Men det har inte vi.

Har ni några andra tips om hur man kan lägga upp en romantisk vigsel ute vid en hembygdsgård? Helst inte med dikter som läses upp

Alla tips mottages tacksamt

• Svar på tråden Tips på annorlunda inslag i borgelig vigsel
  • Villemoa

Vi hade inga dikter vid vår borgerliga vigsel men vi hade en solist, en violinist och en som spelade keyboard. Vi hyrde en keyboard med inbyggd förstärkare och högtalare och det kostade 1000kr för en hel helg (i Norrköping förvisso). Så man behöver ju inte ha en ljudanläggning.
    Lycka till!

• Boomtown

För oss ska det kosta 1500 per solist och pianist för typ 3 låtar och det har inte vi råd med. Så jag luskar om det finns andra alternativ

• Villemoa

Oj, 1500kr per person! Då förstår jag att ni letar efter andra alternativ. Vår violinist och keybordist är min mans kusin och morbror så det blev ju gratis, även om vi har köpt presenter till dem. Solisten var en gammal arbetskompis till min mans syster så där blev det ju lite billigare och hon är utbildad och sjunger i grupp och allt.
    Just nu har jag stilltje i hjärnan och kan inte komma med några förslag på alternativ men jag hoppas att du snart får hjälp av någon annan här på BT

• Mrs4ever

Tänker du dig något annat än musik nu, eller?

• Boomtown

Jepp. En nödlösning om vi inte får till det med musiken. Men ideerna tryter

Svar på tråden Tips på annorlunda inslag i borgelig vigsel