• madeleine 28

ledsen

hej allihopa!
    tyvärr är det så att jag och min blivande svärfar har blivit osams. han sa till mig att jag uppfostrade min dotter dåligt och att han och hans fru inte vill ha med min dotter att göra i framtiden (min dotter är inte biologisk dotter till min sambo).Det började med att han hade missuppfattat ett skämt som jag och min sambo hade tillsammans med min dotter som byggde på ironi, men han förstod inte detta och därför är jag en dålig mamma.

Jag och min sambo tillsammans med min dotter åkte därifrån med engång ochjag var givetvis väldigt ledsen.

Men min fundering är nu vi gifter oss om 2 månader och hur löser man detta. Det handlar inte bara om att förlåta utan jag känner att jag behöver sätta ner foten och visa att man kan inte bara bete sig hursomhelst.Min sambo är väldigt ledsen vilket jag förstår för detta är hans pappa.

Jag har ingen lust att spela charader inför folk , min fundering är att jag inte vill ha ett tradionellt honnörasbord med föräldar utan hellre hela vårat brudfölje, vad tycks

finns det någon därute som har erfarenhet av sådan här situationer

• Svar på tråden ledsen
  • Bella Notte

Först och främst kan det underlätta att du och din sambo står "på samma bana", om du förstår?

Sen är det bra, tror jag, att ni BÅDA pratar ut med pappan om detta...

Hur ni väljer att göra på erat bröllop kan jag inte råda till men det måste kännas bra för er båda- vilket beslut ni än tar.

Lycka till!

• nano86

När min syssling gifte sig så satt jag (min dotter på 1 år), närmsta vän till bruden+hennes man och en nära vän till brudgummen (från australien som inte kände nån) vid honnörsbordet.

Tror det hade kommit upp nåt litet bråk om vem som skulle få sitta brevid brudparet av alla föräldrarna (brudgummens föräldrar är skilda). Till slut sa de: "nu sitter inga föräldra vid oss utan vi väljer andra". Visserligen fick ju inte brudens föräldrar heller sitta vid bordet trots att de inget gjort nåt fel men å andra sidan så fick brudparet prata med sina vänner (och jag) som de bara träffar max en gång om året om inte mer sällan. Sina föräldra träffar de ju betydligt oftare

• shakynose

Ja, ni måste prata med honom! Det är din dotter det handlar om, henne kan de liksom inte välja bort. Hon kommer att fortsätta vara en del av familjen och därmed punkt! Du kommer ju även att ingå i en annan familj nu, och där finns din svärfar. Så ingen av er kommer liksom att kunna nonchalera varandra för evigt utan att någon tar skada.

Först måste du och blivande vara överrens och prata om det som hänt med varandra, sedan måste ni prata med hans föräldrar. Var noga med att de får säga sitt också, och försök att komma överrens.

Bordsplaceringen skulle jag skita i just nu om jag vore du.

• ElMac

Håller med de andra. För familjefriden o ch främst för din egen skull är det nog bäst att du "sväljer stoltheten" och prata med "surgubben";) Jag skulle själv ha skitsvårt för det och hade hellre varit arg och sur men det vinner du nog inget på, speciellt med stundande bröllopet.
    Förhoppningsvis hade han en dålig dag och allt var ett missförstånd.

Ang bordsplaceringen så kan man så klart ha den exakt hur man vill :)

Svar på tråden ledsen