ja, dräkt är ju inte tvunget på nåt sätt men jag tycker det kan vara såå snyggt. Om jag skulle gifta mig en andra gång skuller jag lätt kunna välja det (oavsett ålder) men nu vill man ju gå "all in" så nu blir det hela kitet. Och förhoppningsvi blir det enda gången... men kanske kan man åtminstone få förnya löften!
Mamma köpte en dress inför vårt bröllop (som hon kunde haft även för eget bröllop om det nu skulle varit aktuellt) och det var en lång klänning med jacka i ett slags melerat (grårosa, grå, svarta toner) tyg med spetsisättningar. Låter inte så snyggt men det var det verklkigen! Hon prövade ett slags diadem med fluff och fjädrar som var snyggt men hon köpte an stor hatt istället. Nu funderar hon på att åka dit igen och köpa diademet också - för middagsändamålet! Utstyrselen kostade nästa lika mycket som min brudklänning... men det är hon värd!
Vid havet skrev 2009-06-22 11:45:36 följande:
Exakt! Jag hade också inte alls lust att ha vitt + långt igen. Men min fästman vill så gärna att jag ska ha det och hur ska jag kunna säga nej till det?Tycker inte hon ska köra dräkt och hatt utan en elegant klänning, kanske i thaisiden och med flor eller nån sån där modern fjädergjej att ha i håret?