• Kay200­9
    Äldre 19 Jun 15:59
    2529 visningar
    6 svar
    6
    2529

    Osams över gäst- är jag för hård, vad tycker ni?

    Hej,
    Min M2B har en gamal kollega som jag verkligen inte har något till övers för. Jag har verkligen försökt lära känna honom men tycker verkligen inte om varken honom eller hans fru. Min M2B och han har från början bara träffats genom jobbet men har på senare år även träffats privat.
    Nu har denna gamla kollega fått nys om att vi skall gifta oss och bjudit in sig själv. Han har tagit för givet att han och hans fru är bjudna och ringer till min M2B och frågar om rek. på hotell etc.
    Min M2B vill inte att deras reltion skall förstöras genom att han säger att han inte är bjuda, och vill nu att han och hans fru ska komma.
    Jag å andra sidan vill VERKLIGEN INTE att han ska komma på vårt bröllop. Vigseln är för mig oerhört privat, och jag känner mig väldigt obehaglig till mods över att ha honom där den dagen. JAG TYCKER VERKLIGEN INTE OM HONOM!!!
    Nu till frågan:
    Gör jag rätt i att vägra min M2B att bjuda honom? eller är jag en bitch som styr över vilka kompisar min M2B får ha?

    Till saken hör att vi redan har 100 gäster!

    Hur berättar man påett vänlig sätt att han inte är bjuden?

    Tacksam för svar!

    Kristine

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-19 19:31
    Tack för alla ärliga svar!

    Ni har helt rätt.

    Kristine

  • Svar på tråden Osams över gäst- är jag för hård, vad tycker ni?
  • shakyn­ose
    Äldre 19 Jun 16:14
    #1

    Hmmm, om det varit en liten intim tillställning på max 20 pers så hade du ju kunnat säga ifrån på ett annat sätt.
    Men om ni ändå har 100 personer där och din man vill att denne man ska komma så tror jag faktiskt att du vinner mer i längden på låta killen bjuda honom. Jag skulle släppt det, och hoppats på att de kommer med bästa humör och livar upp festen! De verkar ju i alla fall väldigt glada för er skull och om de är så engagerade att de ringer och hör om bra hotell så tycker jag ändå att de verkar ganska hyggliga.

  • Energy
    Äldre 19 Jun 16:20
    #2

    Om du har 100 personer du tycker om och 1 person du inte tycker om där, men som din blivande man tycker mycket om. Hur kan det förstöra ERAN dag? Du kommer inte ens ha tid att störa dig på hans närvaro.

    Säg som det är: Du vill inte ha han där. Finns inget vänligt sätt att säga en sån sak på.

    Även om jag inte för mitt liv kan förstå det. Det är ju din blivande mans kompis.

  • lingon­82
    Äldre 19 Jun 16:21
    #3

    Instämmer med ovanstående. Bland 100 pers är det inte säkert att du behöver säga mer än Hej till dem på hela dagen.
    Som du skriver är detta din blivandes vän, och såklart vill han ha honom där. Hur skulle du känt om situationen var den omvända?

  • london­tjejen
    Äldre 19 Jun 16:49
    #4

    Jag kan lova dej att man ej tanker pa sana saker nar den stora dan e dar. Du kommer att va sa lycklig under dan att du glommer bort att de ar dar.

  • Äldre 19 Jun 18:45
    #5

    Din man har en relation han vill behålla och två personer-bland HUNDRA för bövelen! - som han vill bjuda.

    VAD kan det finnas att undra över?
    Naturligtvis ska du inte sätta krokben för det.
    Att det är er dag handlar om något helt annat än att du ska detaljplocka bara de bekvämaste människorna att dela den med er.

    Fortfarande är ert vardagsliv ert liv och den du är taskig mot i ett sådant här läge är ju den du älskar mest-din man.
    Tänk om han inte gillar din morsa eller din bästis?

    Om du tror att du ens kommer hinna mer än se skymten av dem, så har du dessutom dålig uppfattning om hur intensiv dag ni har framför er. Egentligen har du ju redan själv svarat på alla dina frågor i starten av tråden. Gör rätt val nu, och det är INTE att sätta prestige och stolthet framför kärlek och bredvillighet.

  • Kay200­9
    Äldre 19 Jun 20:11
    #6

    Tack alla för era kloka inlägg!

    Ni har rätt, oavsett hur taskig den här killen må ha varit förr så är det dags att begrava stridsyxan och låta kärleken ta över!

    TACK igen,

    Kristine

Svar på tråden Osams över gäst- är jag för hård, vad tycker ni?