• Boomtown

Pianist och solist till vigsel (funderingar)

Jag har hittat en solist som sjunger rakt in i hjärtat på mig. Hon tar 1500 kr för att sjunga under vigseln. Men då ska man ju helst ha en pianist till det också. Det kostar också 1500. Då är vi uppe i 3000 kr. Min budget tål inte det, och gubben "skriker" nej. Vi ska gifta oss borgligt så kantor finns ej. Och det bli ju stentråkigt utan musik. Hur ska man göra? Blir det inte lite dumt att ha stereo som någon står och trycker på och krånglar. Och så kanske det inte funkar eller så. Ta barnens lilla stereo? Hm, nej det går nog inte. Solisten vill helst bli kompad och ha ljudutrustning.

Hur har ni gjort??

• Svar på tråden Pianist och solist till vigsel (funderingar)
  • Småland09

Har ni ingen vän som kan spela gitarr eller piano till??
    Hur är det med kantorn?? om det finns ett piano där kanske kantorn kan kompa??

• Boomtown

Det finns varken kantor eller piano i hembygdsgården där vi ska vara. Min bror kan kanske fixa en som kompar på gitarr eller så gör han själv det om han får låna en gitarr. Men de är typ hårdrockare så jag ångrar nästan att jag frågade. Det ska ju passa in också.

• Småland09

hmm, men stereo kan väl kanske funka annars?? Svårt sånt där.. vi ska fjäska för en kompis i helgen - så han kompar på gitarr hihi..

Lycka till, det ordnar sig nog ska du se

• rottizz1

var bor ni? Tjejen som jag hade spelade piano o sjöng- det tog hon inget extra för.

• Boomtown

Vi bor i Grums, utanför Karlstad. Några tips?

Svar på tråden Pianist och solist till vigsel (funderingar)