• kakesson

filtar till utomhus fest

Vi har våran bröllpsfest i ett tält/trädgård, kommer att ha någon slags värme anordning men tänkte det skulle vara bra att även ha filtar om det blir kyligt.
    På Ikea har de billiga IRMA pläd för 15 kr, billigt men tycker inte riktigt om den ljusblå färgen... har ni några andra förslag?

• Svar på tråden filtar till utomhus fest
  • styrbord

Jag köpte vita fleeceplädar på Jysk för 10:- styck. Ingen vidare kvalité då förstås men det gör inte mig nåt då jag bara tänkt använda dem den kvällen....

• 20090725

det finns ju andra på ikea för 39:-/st

www.ikea.com/se/sv/catalog/products/20089925

annars kan man göra som min moster när hon fylde 50 i september, hon ringde till den närmsta släkten å frågade om de hade filtar/lädar att ta med sig!

hon fick nog ihop ett 30 tal, alla letade upp alla sina filtar!

• kakesson

Tack för tipsen, bra förslag!
    Jag bryr mig heller inte om vad det uar för kvalité, tittade just på Jysks hemsida men såg inga vita för 10 kr, billigaste var 40 kr
    Kommer du ihåg vad pläden hette?

• styrbord
    kakesson skrev 2009-06-18 14:25:34 följande:
    Tack för tipsen, bra förslag!Jag bryr mig heller inte om vad det uar för kvalité, tittade just på Jysks hemsida men såg inga vita för 10 kr, billigaste var 40 krKommer du ihåg vad pläden hette?
    Tyvärr inte...men det var en tunn vit pläd utan sömmar i kanterna... var ingen rea eller så på dem när jag köpte utan de såg ut att ingå i deras ordinarie sortiment.
  • kakesson

Tack för snabbt svar:) Eftersom jag inte bor i Sverige får jag skicka någon i familjen att kolla upp det! vi har 65 st gäster, funderar på hur många plädar man behöver och var man ska lägga dem. Hur gjorde ni?

• styrbord

Vi har 40 gäster, jag köpte 20 plädar som jag kommer att hänga över ryggen på varannan stol (kvinnornas stolar). En till varje person hade blivit lite väl dyrt tycker jag (det här är ju mest en kul detalj)dessutom tror jag inte så många män behöver filt, de har ju kavaj...

• kakesson

Låter bra, då hoppas vi bara på fint väder i Augusti! Såg du gifter dig veckan innan oss!

• styrbord

Vi gifter oss dessutom utomhus så det MÅSTE bli fint väder...
    Lycka till!

• therese182

rusta har massor typ 15-20kr/st...

• FiaLo

JYSK hade en fleecepläd som hette BASIC och som är vit och som kostade ca 15 eller 20 kr... men nu finns den inte kvar fanns för bara någon dag sen på deras hemsida

Svar på tråden filtar till utomhus fest