• JustMe­AndMyL­ove
    Äldre 18 Jun 12:56
    2828 visningar
    13 svar
    13
    2828

    Dålig tajming och oväntade händelser

    Jag har varit i Norge sedan April och sitter varje kväll och längtar och saknar min älskade M som är helt ensam hemme i vår stökiga, nyinflyttade lägenhet.
    Vi planerar att hon kommer hit den 22, det blir dyrt dock för katten är på smällen efter att ha lyckats rymma ut EN gång, så pansionatet vi valde var av det dyrare slaget för att vi ville ha någon som har erfarenhet av dräktiga katter (hon kommer inte få kullen där utan senare nästa månad)

    Så nu försöker jag i alla fall planera veckan hon kommer vara här! För sen ses vi inte på 2 månader igen :(

    Grillning, badning är självklart om det blir fint väder, men vad finns det mer för billiga saker man kan göra... Gärna nått romantiskt ;)

    Vad är era råd på en billig men fin dejt tex?

    (biligt för att kattf*n kommer kosta multum nu med specialfoder, ev. vetrinärbesök och sen kullen som ska vacineras, vetrinärbesiktigas etc.)

  • Svar på tråden Dålig tajming och oväntade händelser
  • JustMe­AndMyL­ove
    Äldre 18 Jun 12:57
    #1

    Kände nu att min överskrift inte riktigt stämmer med inlägget :/ men det går inte att ändra nu, varför kan man inte redigera sina inlägg efter att man poostat dem!

  • nano86
    Äldre 18 Jun 13:11
    #2

    För mig finns det inget som slår en romantisk hemmakväll. Köpa hem och laga lite extra fin mat, kanske mysa till sovrummet och titta på nån film/serie som betyder mycket för just oss (har några som vi ser som romanstiska). Ja vet, tråkigt förslag men jag bara älskar när sambon gör det, gärna överaska med en skål av mitt favortigodis en stund efter maten

  • drömla­nd
    Äldre 18 Jun 13:13
    #3

    Den mest romantiska dejt jag varit på var förutom med killen tillsammans med en filt, lite godis, vatten och en korsordstidning i en mysig park. Nästan gratis... men hänger på vädret.

  • JustMe­AndMyL­ove
    Äldre 18 Jun 13:14
    #4

    Ja film och godis kan ju inte slå fel ;)
    En filt i parken låter också mysigt, funderar på att ta henne ner till Dröbak, staden jag bor utanför, den påminner om gottland och är otroligt vacker.
    Jag är nog lite stressad över att jag vill göra den hrä veckan till nått speciellt

  • drömla­nd
    Äldre 18 Jun 13:17
    #5

    Jag tycker du ska slappna av TS, gör det som faller er in... Jag är också en sån tjej som uppskattar småsaker, som att slippa laga middagen så det är också nått.. Eller gå på trevliga museum, det är mysigt, kostar en slant men förhållandevis billigt ( i förhållande till katten iaf).

  • nano86
    Äldre 18 Jun 13:48
    #6
    drömland skrev 2009-06-18 13:17:58 följande:
    Jag tycker du ska slappna av TS, gör det som faller er in... Jag är också en sån tjej som uppskattar småsaker, som att slippa laga middagen så det är också nått.. Eller gå på trevliga museum, det är mysigt, kostar en slant men förhållandevis billigt ( i förhållande till katten iaf).
    Precis, kläm inte in för mycket för då glömmer ni bort att bara njuta av varandra. Men picknick i parken eller vad det var som var så vackert lät ju jättetrevligt.
  • JustMe­AndMyL­ove
    Äldre 19 Jun 00:10
    #7

    Var ute idag efter jobbaet och gick i området för att hitta ett fint piknikställe så det kommer vi nog göra om vädret tillåter :) Sen har jag fått tipps på fina stigar att rasta huden på (hon kommer ha Dess, vår hund med sig)

    Sen blir det bara massa godis och film och mys :)

    Längtar, längtar!

  • nano86
    Äldre 19 Jun 18:24
    #8

    Låter härligt! Smart att kolla upp hundpromenadstigar, hade jag inte tänkt på (fast nu har vi bara katter)

    Lycka till nu och ha det så mysigt!

  • shakyn­ose
    Äldre 20 Jun 09:11
    #9

    Att vara med varandra utomhus, spelar ingen roll vilket väder, är det allra mest romantiska i hela världen! Stad eller skog spelar inte nån roll heller. Det finns alltid något att upptäcka tillsammans med en själsfrände!
    Prata och fnissa, ta det lugnt och bara se vart man hamnar. Det är det bästa jag vet iaf.

  • JustMe­AndMyL­ove
    Äldre 20 Jun 16:58
    #10

    samma här :)

    Insåg precis efter att ha googlat lite att det är Pride i Oslo under vackan M är här!! Fy f*n va kul!!!

    Så nu vet jag vad vi ska göra i alla fall :D
    Blir en dag på nöjesparken jag jobbar i (har ju massa rabatter jag måste utnyttja, hehe) Så en massa sockervadd, karuseller och mys på Tusenfryd blir nog toppen!
    Sen en piknick nere vid en otroligt vacker hamn i Dröbakk där jag bor och så grillning med mina vänner jag lärt känna här en kväll! Och så drar vi till Oslo och kollar in Pride och det som försigår där :)

    Känns som om vi kommer ha det hur mysigt som helst! :)
    Bara tvbå dagar kvar nu, hade ingen aning om att man kunde sakna nån så mycket föränn jag började jobba i Norge, men jag tror det gjort oss mycket gott också även om det ibland varot riktigt, riktigt jobbigt :)


    shakynose skrev 2009-06-20 09:11:25 följande:
    Att vara med varandra utomhus, spelar ingen roll vilket väder, är det allra mest romantiska i hela världen! Stad eller skog spelar inte nån roll heller. Det finns alltid något att upptäcka tillsammans med en själsfrände!Prata och fnissa, ta det lugnt och bara se vart man hamnar. Det är det bästa jag vet iaf.
  • nano86
    Äldre 20 Jun 18:23
    #11

    Låter ju helmysigt! Ha de så trelivgt nu med din kära

  • shakyn­ose
    Äldre 20 Jun 20:02
    #12

    Wow! Om det är Pride behöver du ju knappast planera nåt annat! Säger desamma: Fan va kul!

    Vi har också haft en period då vi jobbade och pluggade i olika städer, och visst är det både bra och jobbigt... Särskilt de stunder man träffas är ju liksom extra bra.

  • JustMe­AndMyL­ove
    Äldre 23 Jun 05:52
    #13

    Ja precis, nu känns det verkligen EXTRA brabatt få träffa henne! Sitter i sängen med mitt morgonkaffe och läser tidningar på nätet, som varge morgon. Men nu ligger hon här bredvid och snarkar och guuud vad jag saknat det!!
    Dess (vår hund) snarkar också och gruffar lite när jag kliver upp och väsnas :) Trots att jag bara sovit 4 timmar klev jag upp lite tidigare för att bara få sitta och ta det lungt och njuta av en mysik morgon, så himla härligt!

    Ikväll blir det promenad och kankse grillning sen imorgon blir det nog Pride!

Svar på tråden Dålig tajming och oväntade händelser