• Saenni

Efterrättsbuffé

Hej!

Vi kommer att ha buffémat på vårt bröllop och jag kommer att laga maten själv med hjälp av min mamma och blivande svärmor. Eftersom det blir plockmat så skulle jag vilja att efterrätten följde samma linje med en efterrättsbuffé. Det blir ca 50 gäster varav knappt hälften är barn. Det blir kanske 4-5 efterrätter:
    jappmousse, hjortronpannacotta, exotiska fruktspett, kladdkaka m. grädde, mandelbiskvier... och ev. en liten bröllopstårta.

Hur många miniportioner ska jag göra av varje efterrätt? Ska jag göra så att alla har möjlighet att ta en av varje?

• Svar på tråden Efterrättsbuffé
  • didis

Risken är nog att folk tar en av varje, i vilket fall bör du göra minst 50 av varje sort.

Själv hade jag hoppas mandelbiskvierna (för någon måtta får det vara!) men annars hade jag gärna tagit en bit av varje - det låter jättegott!

Resten av medlemmarna i min familj hade gärna tagit 2 av varje...

• Malinana

Jag kommer göra mini pannacottor i två smaker samt min kladdkakor med grädde och jordgubbe. Och jag kommer göra så att alla kan ta en av varje. Pannacottorna gör jag i små snapsglas.

• passionsblomman

Ja, gör du minisar, då får du nog göra så det finns en till var och en av varje sort.

Jag kan ta didis manfdelbiskvier, det vore ju synd om de blev över...

• Pingstdagen2010

Jappmousse lätt spännande! Kan man få receptet?

• Wedding2009

Jag röstar också för en av varje sort. Som tidigare sagt så tror jag att folk ändå tar en av varje. Kan lite lite förvirrande annars om folk tror att det är slut! Lycka till!

• Nordiskbrud

Och jag för en av varje sort till varje gäst + 10 extra allt. Det finns inget värre än att något tar slut och alla inte fått chans att smaka av det (och barn kanske inte tänker på att bara ta en utan tar flera av samma för att de bara gillar just det tex och så tänker även många vuxna...)

• passionsblomman

Särskilt vuxna skulle jag nästan påstå.

Nordiskbrud skrev 2009-06-28 19:31:46 följande:
    Och jag för en av varje sort till varje gäst + 10 extra allt. Det finns inget värre än att något tar slut och alla inte fått chans att smaka av det (och barn kanske inte tänker på att bara ta en utan tar flera av samma för att de bara gillar just det tex och så tänker även många vuxna...)
Svar på tråden Efterrättsbuffé