• Camilliss

    Jag ser gravid ut!

    Hej, jag har ett för mig stort problem.
    Det är nämligen så att min mage är väldigt uppsvälld, på morronen är den oftast lite plattare men när jag ätit något är den så pass stor att jag ser gravid ut (och jag är smal i övrigt). Det kan inte vara fett eftersom att jag, om jag knappt äter något i några dagar får en helt platt mage (och de som verkligen har fett där blir ju knappast av med det på några dagar).

    Men vad kan det vara för ngt? Jag var hos en läkare för något år sen och kollade om det var laktos men jag har inte ont i magen därför sa läkaren att det inte kunde vara det. Men jag har väldigt mycket gaser i magen och så.

    Har testat Minifom-kapslar från Apoteket men tyvärr har de inte funkat för mig. Jag undrar vad det kan vara!

    Mår väldigt dåligt över detta, kan inte gå i tajta toppar mm och mina byxor kan jag inte använda när min mage är såhär uppsvälld, går inte och knäppa dom, men när jag som sagt inte ätit något på dagar går det. Så det borde väl vara något jag äter? Men äh.. jag vet inte. :( mår väldigt dåligt över det här! väldigt tacksam för svar!

  • Svar på tråden Jag ser gravid ut!
  • workoutgirl

    Jag har inget bra svar till dig, men jag lider av samma problem. Har märkt att jag blir mer uppsvälld av vissa saker som kaffe och bröd så jag försöker undvika det så gott det går.

  • Camilliss

    Kaffe dricker jag aldrig men bröd äter jag då och då (förr åt jag det varje dag, men har slutat med det, märker dock ingen skillnad på magen!) men jag har märkt att när jag nu då och då väl tar en macka får jag väldigt ont i magen av detta och får gaser.

    Men trots att jag inte äter just en macka har jag ju dagligen uppsvälld mage och gaser mm.. Otroligt jobbigt :(

  • Camilliss

    Förstoppning kan det ju vara men har nån sorts dryck jag fick av doktorn "ifall" det skulle vara det men den har tyvärr inte hjälpt något, upplevde att det bara blev jobbigare!

    Gluten kanske det kan vara! Får man uppsvälld mage då ?

  • Hubba

    Gluten kan du absolut få svullen mage av.... skulle faktiskt tro att det är det du har problem med...

  • Hvidbrud

    Det kan man få.
    Min mage blir bättre när jag undviker vitt bröd och socker och tar "Husk" på morgonen eller på kvällen. Och en sund utrensningskur en gång om året.

  • AndLisa

    Glutenintolerans påverkar bakterierna i tarmen som inte tar upp näring som de ska. Detta kan mycket väl resultera i uppsvälld mage. Jag skulle föreslå att du går och testar dig hos läkaren men sluta INTE att äta gluten innan du har varit där för då kan testresultatet påverkas.
    Lycka till.

  • Emilan

    Är det glutenintolerans skulle du bli ganksa sjuk tillslut....Prova fibrer och mkt att dricka

  • AndLisa
    Emilan skrev 2009-06-19 18:38:49 följande:
    Är det glutenintolerans skulle du bli ganksa sjuk tillslut....Prova fibrer och mkt att dricka
    Ja, men det finns ju ingen anledning att ta risken att, bättre att boka tid hos läkaren eftersom det är svårt att bli "frisk" igen när man väl blivit sjuk.
  • bambi på is

    Hej, har samma problem.
    Det blir värre så fort jag äter kolhydrater, då sväller magen och "kärleks handtagen" upp.

Svar på tråden Jag ser gravid ut!