• Tindre
    Äldre 17 Jun 10:33
    5431 visningar
    30 svar
    30
    5431

    Matildas fest 2

    Jag tänkte att jag skulle skaka liv i gamla tråden eftersom jag lovade att rapportera hur det gick.

    Om man vill veta mer kan man läsa om vad vi pratade om tidigare i denhär tråden:
    brollopstorget.se/Forum-1-8/m3279389.html

  • Svar på tråden Matildas fest 2
  • Tindre
    Äldre 17 Jun 10:34
    #1

    Japp, skor har kommit och klänning har kommit. Ska dit imorgon för att prova och kluddar ner en rad eller två efter det.

  • queenb­ee
    Äldre 17 Jun 14:16
    #2

    Jag kan väl också passa på att meddela hur det gick för mig...

    Mina skor har för ett tag sedan kommit. De blev superbra, lite stora men jag tänkte slänga i en sula och sån där silikon fram under fotsulan, sen tror jag att mina fötter kommer att svälla lite också då man står mycket och då det kanske blir varmt. De är i vilket fall som helst helt sjukt sköna och mjuka och ser ut precis som bilden!

    Klänningen väntar jag fortfarande på sedan den stora förseningen, är sagt att den är färdig om ca en vecka...så vi håller tummarna.

  • Tindre
    Äldre 18 Jun 15:45
    #3

    YES!
    Skorna - jättefina, bekväma och sitter som gjutna på foten.
    Klänningen - uuunderbar! Jag kan inte nog betona hur härligt det är att hämta upp klänningen och ha den hängandes här hemma. En stor punkt är avbockad och jag är lite lättad. Mejan alltid lika trevlig och service-minded hjälpte mig med påklädning, sydde in ett litet "släp lyft", anpassat efter min längd, för att kunna rocka loss senare på kvällen. Kvalitet, färger, broderier ja allt är helt perfekt. Jag är supernöjd och rekomenderar henne starkt!

    Bilder finns naturligtvis i galleriet!

  • Tindre
    Äldre 18 Jun 15:46
    #4

    Jo, och den passade såklart, klänningen alltså. Utan att behöva göra några ändringar. Men Mejan sa att om jag behöver ändra för att jag hinner gå upp eller ner till September så ringer jag henne och hon ordnar det - ingår i priset.

  • queenb­ee
    Äldre 23 Jun 19:16
    #5

    Precis fått reda på att min bklänning har anlänt till matildas fest och strax skickas till mig...spännande! Jag återkommer med besked när den kommit!

  • Tindre
    Äldre 23 Jun 20:38
    #6

    Härligt! Jag ser fram emot bilder.

  • emerti­n
    Äldre 28 Jun 21:12
    #7

    Å så härligt att ni verkar nöjda!!!

    Jag köpte en av Mejans klänningar som hon hade på lager och har tyvärr ångrat mig Gick för mycket på priset och vad som är "praktiskt" och har kommit fram till att jag hellre vill ha en vit klänning med släp... Ska ringa Mejan imorgon och se om jag kan få komma

  • Jen75
    Äldre 28 Jun 21:29
    #8

    Jaha denna tråden har jag missat. Jag har gjort sista justeringarna på min klänning och är supernöjd. Den är så fin!! Däremot fåår jag inte gå upp ett gram till nästa lördag för då får jag inte igen dragkedjan
    Och skona är jättesköna....
    Mejan hjälpte dessutom till att sy in min m2b's byxor som hade blivit lite stora. Hon är en klippa!!!

  • emerti­n
    Äldre 28 Jun 21:47
    #9

    Ja hon är verkligen toppentrevlig, önskar bara att jag inte hade låtit mig övertalas av henne att köpa den klänning jag gjorde. Även om den satt jättefint när jag provade den så var det inte den jag egentligen ville ha.....

  • Jen75
    Äldre 28 Jun 22:10
    #10

    Vad tråkigt. Hoppas hon kan byta den mot en annan, hon är ju inte omöjlig. Lycka till.

Svar på tråden Matildas fest 2