• 2010 0102

Ni som har bebis...

... hur har ni tänkt ordna det med barnpassning på er stora dag och kväll?
    Vår minsting kommer vara 9 månader gammal när vi gifter oss, och jag räknar med att ha slutat ammat då.
    Under dagen kommer jag nog ha henne med mig, för att sedan lämna henne till någon i familjen under vigseln.
    Men sedan har jag kört fast. Tycker hon är för liten att lämnas bort, speciellt till någon utanför familjen, och alla nära och kära är ju med på festen.

Hur har ni löst det med era bebisar?

• Svar på tråden Ni som har bebis...
  • Kajsalisan

Jag har inte löst det själv, men har varit lösningen för en vän till familjen när de gifte sig. Jag var barnvakt åt deras 10mån gamla son den kvällen. De hade iof festen i trädgården och jag var inne med den lille och deras äldre dotter.

• Zooie

Vår flicka kommer vara ca 1½ år när vi gifter oss. Jag tänkte ha med henne på festen så länge hon orkar och då be min kusin som är 13 år att passa henne, jag (och mormor, morfar + alla andra viktiga) finns ju nära till hands om det skulle va något speciellt.

• 2010 0102
    Kajsalisan skrev 2009-06-16 22:06:45 följande:
    Jag har inte löst det själv, men har varit lösningen för en vän till familjen när de gifte sig. Jag var barnvakt åt deras 10mån gamla son den kvällen. De hade iof festen i trädgården och jag var inne med den lille och deras äldre dotter.
    Vilken perfekt lösning. Önskar vi också hade festen så nära vårt hem, men lokalen finns 1 mil bort. Kanske ordna ett mysigt barnpassningsrum anslutning till festlokalen, och leja min systerdotter till hjälp.
  • 2010 0102
    Zooie skrev 2009-06-16 22:07:32 följande:
    Vår flicka kommer vara ca 1½ år när vi gifter oss. Jag tänkte ha med henne på festen så länge hon orkar och då be min kusin som är 13 år att passa henne, jag (och mormor, morfar + alla andra viktiga) finns ju nära till hands om det skulle va något speciellt.
    Låter som en bra lösning för er!
  • Trubbel

Vår granne kommer att ha vår son som kommer att vara 11 månader när vi gifter oss. Han kommer att vara med i kyrkan och sen åker hon hem med honom. På natten kommer mina föräldrar och sover i vårt hus som tar över och har honom från morgonen tills vi kommer hem.

• ToastmasterMarie

Jag har varit barnvakt på min mosters bröllop. Var andra tärna och var med brudparet hela dagen. Satt med deras minsta dotter 13 månader under middagen och la henne i ett rum på andra våningen, moster/bruden kom upp och sa god natt. Sen kollade jag till henne då och då under festen, farmor och farfar tog med henne hem sedan. Det var flera yngre barn på festen så rummet användes även av andra så där var nästan någon hela tiden.

• ElinK

Vår son är ca 10 månader när vi gifter oss. Tänkte att han får vara med så länge han orkar, och sen får någon släkting ha hand om honom hemma hos oss. Då får han vara hemma och sova i sin säng så det borde inte bli allt för traumatiskt =)

• Villemoa

Vår dotter var 13 månader när vi gifte oss och hon var med hela tiden. Hon var med mormor och morfar under vigseln och under middagen satt hon snällt vid oss eller lekte med sin moster/mormor/farfar (satt på golvet precis bakom dem). När middagen var slut somnade hon sött i sin barnvagn och sov sen hela natten på övervåningen i lokalen där vi hade festen. En av våra gäster som hade sin bebis med sig tittade till båda barnen hela tiden.

• therese182

farmor har ansvaret för våra kottar, 6, 3 & 1år.
    Resesäng och bärbar dator med tecknat! =)

• annafogel

min minsta kommer vara 2månader då, så han kommer att vara med mig hela tiden (under vigseln hoppas jag att hon sover i någon annans famn dock *L*) storasyster är 2½ och kommer vara med så länge hon orkar, sen får hon antingen somna i vagnen eller åka hem med sin mormor/morfar

Svar på tråden Ni som har bebis...