• Mama Mia
    Äldre 15 Jun 16:27
    17412 visningar
    18 svar
    18
    17412

    Vad har era engångskamera + framkallning kostat?

    Vi har tänkt att ha några på borden så folk kanske tar lite roliga bilder.

    Men va kan sånt kosta idag?
    En engångskamera och framkallning.

    Har ju bara haft digi kamera så kommer inte ihåg va vanlig kostar ;)

  • Svar på tråden Vad har era engångskamera + framkallning kostat?
  • burber­ry
    Äldre 15 Jun 16:42
    #1

    Jag köpte engångskameror på calligraphen. De gick på 69 kronor styck.Vad det kostar att framkalla vet jag inte för det är länge sen jag med gjorde...

  • Toastm­asterM­arie
    Äldre 15 Jun 16:55
    #2

    Vi kommer dela ut cd-skivor till ett par av gästerna som fått fotouppdrag. Då kan vi själva välja vilka bilder vi vill framkalla. Inget belastande för vännerna då vi har valt dem som brukar vara flitiga med kamran vid andra tillställningar också.

  • anna01
    Äldre 15 Jun 17:06
    #3

    Vi ska också ha skivor Så riskerar man inte att 10 bilder av 24 är obrukbara.

  • anna01
    Äldre 15 Jun 17:07
    #4

    De va visseligen inte vad du frågade Men gav de som ett förslag.

  • AlaM
    Äldre 15 Jun 18:30
    #5

    Jag var på ett bröllop nyligen där brudparet mot kvällen hade ställt i ordning en bärbar dator med SD-kortläsare, samt USB-sladd inkopplade. De uppmanade sedan gästerna att lägga in sina bilder i datorn under kvällen.

    Smidigt sätt nu när digitalkameror blivit vanliga :)

  • alisha
    Äldre 16 Jun 13:27
    #6
    AlaM skrev 2009-06-15 18:30:57 följande:
    Jag var på ett bröllop nyligen där brudparet mot kvällen hade ställt i ordning en bärbar dator med SD-kortläsare, samt USB-sladd inkopplade. De uppmanade sedan gästerna att lägga in sina bilder i datorn under kvällen.Smidigt sätt nu när digitalkameror blivit vanliga :)
    Så gjorde vi på vårt bröllop, och vi fick bilder från ca 10 personer redan den kvällen. Det var roligt att kunna titta på dem redan dagen efter. På så sätt har man många att välja mellan också. Jag kan tänka mig det inte är jättebra kvalitet på engångskameror och man tvingas ju framkalla alla bilder även om hälften av dem är dåliga...
  • Mama Mia
    Äldre 17 Jun 23:35
    #7
    ToastmasterMarie skrev 2009-06-15 16:55:42 följande:
    Vi kommer dela ut cd-skivor till ett par av gästerna som fått fotouppdrag. Då kan vi själva välja vilka bilder vi vill framkalla. Inget belastande för vännerna då vi har valt dem som brukar vara flitiga med kamran vid andra tillställningar också.
    [/citat]
    anna01 skrev 2009-06-15 17:06:03 följande:
    [citat]
    Vi ska också ha skivor Så riskerar man inte att 10 bilder av 24 är obrukbara.
    Gu så smart! :)
    Jag tycker heller inte om gamla kamerorna då de har så dålig kvalite, de visste man dock inte då man hade en , hehe.
    Men er ide va riktigt bra!
    Tack!
    Ska ni skriva nåt på dem då när ni delar ut dem? Nå kul ;)
    Eller bara ge dem sådär?

    Samt de där med ta med bärbara :) Vet inte om ja vågar bara, då den kan bli "blöt", hihiii!
  • Äldre 17 Jun 23:38
    #8

    Vi hade engångskameror på alla bord. Kommer inte ihåg vad priset var, men det var iallafall jätte dyrt för de ca 2 bilder som man kunde använda till något. Bätter att be folk skicka bilderna till er digitalt.

  • b2b09
    Äldre 18 Jun 07:29
    #9
    anna01 skrev 2009-06-15 17:06:03 följande:
    Vi ska också ha skivor Så riskerar man inte att 10 bilder av 24 är obrukbara.
    Fast nu när allt är digitalt, så är det just de där lite halvkassa roliga bilderna som jag saknar... för de blir ju aldrig framkallade längre...
    Vi ska engångskameror på borden (inte så många) men bara för att faktiskt få en del sådana kort.
    Har hittat jättefina vita med silverhjärtan på... passar mitt tema perfekt. (jaja, vårt....)
  • anna01
    Äldre 18 Jun 09:07
    #10

    Vi har skrivit i programmen att gästerna gärna får ta många roliga bilder och hämta skiva vid baren
    Mama Mia skrev 2009-06-17 23:35:15 följande:


    Gu så smart! :)Jag tycker heller inte om gamla kamerorna då de har så dålig kvalite, de visste man dock inte då man hade en , hehe.Men er ide va riktigt bra!Tack! Ska ni skriva nåt på dem då när ni delar ut dem? Nå kul ;)Eller bara ge dem sådär?Samt de där med ta med bärbara :) Vet inte om ja vågar bara, då den kan bli "blöt", hihiii!
  • Plummi­s83
    Äldre 18 Jun 09:10
    #11

    Jag vill ha cd-skivor att dela ut men min envisa sambo vill ha engångskameror. Så nu har vi 10 st engångskameror liggandes här hemma som ska ligga på borden!! Fick han bestämma helt å hållet så skulle det vara minst 20 kameror men icke har jag sagt! Han får nog själv betala framkallningen!!

  • Mama Mia
    Äldre 19 Jun 09:26
    #12
    Plummis83 skrev 2009-06-18 09:10:58 följande:
    Jag vill ha cd-skivor att dela ut men min envisa sambo vill ha engångskameror. Så nu har vi 10 st engångskameror liggandes här hemma som ska ligga på borden!! Fick han bestämma helt å hållet så skulle det vara minst 20 kameror men icke har jag sagt! Han får nog själv betala framkallningen!!
    Heheh
  • Macecr­ush
    Äldre 20 Jun 21:28
    #13

    Vet att de har 10 st på netonnet för 369kr. Kostar ju tyvärr en del att framkalla dem sen. Tror det kostar runt 70kr/rulle.

  • bambi på is
    Äldre 21 Jun 22:47
    #14

    Gud vilka bra förslag!
    Tänkte själv på engångskameror, men det med en bärbar dator och att föra över under kvällens gång tycker jag är super bra!

  • Äldre 21 Jun 22:59
    #15

    De gånger jag sett engångskameror har de hamnat i näven på nån halvstror unge eller nördig halvpackad snubbe och jag lovar att de bilderna knappast kan ha varit mycket att jubla över. Jag skulle aldrig lägga pengar på det. Hellre iden med skivor.

  • bambi på is
    Äldre 21 Jun 23:07
    #16

    ja de har du nog rätt i.
    Väldigt dyra "fylle" foton. =)

  • Stolpe­n
    Äldre 22 Jun 12:40
    #17

    Jag har oxå tänkt ha engångskameror men nu när jag läst denna tråd så ska jag nog föreslå för min m2b att ta med vår bärbara o usb-sladd. Men en sak slog mig - när ska gästerna föra över bilderna? Man vill ju att dom ska fota till slutet:) En annan tanke jag haft ett tag är som sagt ovan att lägga fram CD-skivor för alla gäster att ta med. Hade tänkt att dom skulle ligga bredvid gästboken...tåls att tänkas på

  • cisan
    Äldre 6 Aug 21:10
    #18

    Alltså jag måste vara trögast i stan haha.

    Men vad menar ni med CD skivor, vadå lägga fram det??

Svar på tråden Vad har era engångskamera + framkallning kostat?