• evelisen82

Vigselplats och Festlokal i närheten av Lidköping alternativt Trollhättan/VBG

Går i giftasplaner och har tänkt dra till med bröllop till nästa vår/försommar, men känner mig ganska blank på området och skulle brhöva lite hjälp. VI bor i Vänersborgs kommun, men skulle vilja ta oss utanför hemtrakterna vid bröllopet. Lidköping tycker jag är en fin stad, men har dålig koll på stadens möjligheter. Finns det någon bra bygdegård/festlokal som ligger vackert och inte allt för långt ifrån övernattningsmöjligheter? Vi vill också helst ordna mat och dryck själva! Förslag och eller ideér? Tar tacksamt emot förslag på vvigselplatser också!

Tack alla vänliga människor./E

• Svar på tråden Vigselplats och Festlokal i närheten av Lidköping alternativt Trollhättan/VBG
  • rosa lavendel

Odd fellow i Lidköping är jättefint och ligger precis intill älven mitt i stan. Vet dock ej om det hyrs ut annat än till medlemmar. (var själv där på bröllop för ett tag sen) Men man kan ju alltid ringa och höra sig för. Lycka till
    odd86.se/

• sommar10

Om ni kan tänka er utomhus så skulle jag tipsa om kinnekulle, munkängarna jätte fint. Finns även andra fina platser, har ni tid så åk runt och titta. kanske lite partisk när jag spenderat sommrarna runt där :)

• evelisen82

Tack för ovanstående svar..bra tips! *Puffar* igen för ytterligare lite tips =)

• trixy

Hej, har ni hittat er drömplats än? Jag håller med sommar10 om munkängarna på Kinnekulle, och det finns oerhört många fler vackra platser på Kinnekulle, men även i Lidköping som vid sgoslottet Läckö precis vid Vänerns strand, eller i rustik miljö på Rörstrands center osv.

Jag vet även att turistbyrån i Lidköping jobbar med bröllopsförmedling, kontakta dem så kan de säkert ge bra tips!

• dyresten

Vi går i samma funderingar som dig 'evalisen'! Vi bor i Gbg, men planerar ha vigsel och fest i lidköpingstrakterna. Vi Söker efter en större lokal och önskar stå för maten själva.Lundsbrunns kurort är en fin och 'praktisk' plats i den bemärkelsen att kapell,festlokal och boende är samlat på ett område.
    Vi planerar åka till trakten och passera förbi aktuella ställen för att få en klarare bild.

Lycka till i sökandet och får du nys om en bra plats vore jag jättetacksam om vill tipsa mig!

• evelisen82

Tack för alla svar! Har glömt av att titta in på denna tråden på ett tag. Vi håller på i sökandet för fullt och är just nu vid Borgruinen vid husaby och härjar, inte fullständigt klart om det går att ordna, men vi kämpar på. Sedan har vi bokat FOlketshus i Hällekis som festlokal (egen catering osv) för att vi ville ha direkt anslutning med övernattningsmöjligheter. Det finns det där! Hoppas att ni finner något bra! Hör gärna av er om ni kommer på någt.. alltid kul att få lite tips =)

• Fenixx

Läckö slott i lidköping, kanonfint för bröllop.

Svar på tråden Vigselplats och Festlokal i närheten av Lidköping alternativt Trollhättan/VBG