Skilda föräldrar - placering i kyrkan
Min föräldrar är skilda och min pappa är förlovad med en ny kvinna som jag kommer väldigt bra överens med. Min mamma säger att hon "absolut inte har någonting emot" pappas nya, men hon kommer ofta med små gliringar och jag tror hon känner sig avundsjuk på att hon inte har någon.
Jag hade tänkt att sätta pappa och hans kvinna samt mamma och min bror (som inte har sällskap) på första bänkraden i kyrkan. Pappa och hans sambo är ju ett etablerat par, jag tycker om henne och skulle tycka det kändes fel att "förpassa" henne till de bakre bänkraderna; det skulle kännas som att jag inte accepterade heni frågan och påstod att om de skilda föräldrarna har nya partner så ska de sitta bak i kyrkan, för den första bnkraden är avsedd för de som gifter bort sin dotter, dvs endast föräldrarna.
Jag blir så ledsen över mammas beteende, hon vill verka storsint och säger att hon är glad att pappa är lycklig med sin kvinna, men när det kommer till kritan så kommer hon med såna här saker.
Jag undrar: är det fel att sätta föräldrarna tillsammans med deras eventuella nya partner på första bänkraden? Jag vill givetvis inte såra mamma, men jag vill samtidigt inte markera för pappas nya att hon inte tillhör fammiljen. Och jag tycker det är barnsligt och själviskt av mamma att låta hennes problem gå ut över mig och mitt bröllop.
Men kanske är jag helt ute och cyklar???
Någon som kan bringa klarhet i hur jag bör göra?