• Oneesan

Hur fan tänker man?

Jag är så brydd på en bekant och hans exflickvän. De bestämde sig för att göra slut tidigare i år då hade de bråkat länge. När man var på besök kunde hon börja slänga grytor och porslin.

Jag gick tidigare i samma klass som tjejen och hon kallade mig för idiot som slutade i att vi knappt pratade sista året.

Efter examen blev hon tillsammans med min m2b:s bästa vän. För min killes skull har jag uppfört mig och inte ställt till med en scen när vi träffat dem.

Men jag blev rent ut sagt överlycklig när de gjorde slut, så vi skickadeut inbjudningarna i bara killens kompis namn.

Men det mest idiotiska är att de fortfarande bor tillsammans eftersom båda är för snåla för att betala full hyra

Nu har killen träffat en ny tjej fast han fortfarande bor tillsammans med sitt ex. I fredags var min m2b på besök hos killen och då säger kompisen att exet fortfarande vill gå på bröllopet. För det första var hon aldrig bjuden och för det andra umgås vi inte med henne om vi inte måste, alltså inte på tu man hand.

Killen sa att han var tvungen att prata med mig. Jag sa absolut nej! Idag kom ett sms från kompisen att exet kommer och hon anmälde sig. Jag skickade ett sms där jag sa nej eftersom jag inte tyckte att det var passande. Då kommer ett sms där han frågar om nya flickvännen får komma. Jo det var okej. Sedan kommer ett sms där han säger att exet vill veta varför hon inte får komma. Och dessa sms har kommit under kvällen nu.

Hur fan kan man vara så dum. Hon som anmäler sig till ett bröllop som 1. Hon inte ursprungligen var bjuden till. 2. Där killen har med sig en ny flickvän. 3. Varför bry sig när vi inte umgås.

Hur fan han kan vara så dum begriper jag inte heller. Varför vill man ha med sig sitt ex och nya tjejen? Och varför går han hennes ärenden och skriver frågor han ändå inte får svar på.

Jag behöver styrka att inte skriva något dumt. Jag känner att jag inte behöver ge någon förklaring till vilken jag bjuder till mitt bröllop!

• Svar på tråden Hur fan tänker man?
  • Nippran

Tja, varför inte bara skriva: därför att vi har valt att inte bjuda dig.
    Du behöver som sagt inte ge någon närmare förklaring...

• anna01

Ha ha ja de finns folk till allt. Varför vill hon ens komma på ett bröllop hon uppenbaligen inte ens är bjuden på? Vi har haft samma problem, folk som bjuder in sig själva. Men om man inte fått en inbjudan borde man väl fatta att de finns en anledning till de! De som bjöd in sig själva till vårat bröllop började diskutera med oss varför vi skulle ha barnfritt. De skulle ju ha 4 barn med sig. Folk är så fräcka så de är helt otroligt.
    Skriv åt dem att ni måste dra gränsen nånstans och att de finns andra människor du umgås mer med som du hellre bjuder om ni ska utöka gästlistan.

• Ellie Lo

Gud!! Kan hon inte fatta att hon inte är bjuden om inbjudan är TILL HONOM, plus att de inte är ihop längre!! Jag blir så himla arg!!! Men bit ihop och skriv att det känns märkligt med tanke på att han tar med sin nya flickvän. Det borde ju även hon tycka men hon verkar inte fullt normal faktiskt.

Ursäkta men detta retar mig så otroligt eftersom en vän till mig nyligen tyckte att jag skulle bjuda en gemensam vän från gymnasiet som jag inte har NÅN kontakt med för att hon skulle ha nån att umgås med under kvällen. Annars tyckte hon att hon skulle få tråkigt och därför vill hon inte stanna efter vigseln.
    Och då bjöd jag ändå hennes sambo men fick till svar : "Varför ska han komma, han känner ju inte dig." Nä men det gör inte den här tjejen hon ville att jag skulle bjuda heller, vi umgicks alla tre lite grann för 6 ÅR sen, och bara för att de två hållit kontakten så betyder det inte att hon får komma. Hon är ju inte min kompis.

Det är inte "ta med en kompis" som gäller när man får en inbjudan till bröllop. Eller, byt ut sambon mot en kompis om han inte vill komma. HERREGUD säger jag bara.

Och att ta med både exet och nya tjejen, det är ju helknäppt! Jag tycker personligen det är löjligt att gå till överdrift med "det är vår dag och alla ska göra som VI vill" men till VISS del så tycker jag att folk ska respektera brudparets val och försöka sitt bästa för att ge dem den bästa dan de kan få. Är det för mycket begärt?

Suck. Sorry. Upprörd. Men återigen. Bit ihop och skriv nåt snällt.

Fast jag har god lust att råda dig till att skriva: "Tyvärr prioriterar vi i första hand partners på vår gästlista och enbart i andra hand expartners."

Snälla lyncha mig inte nu, har bara byggt upp så mycket bröllopsagression kring en massa olika saker som nu exploderade....

• shakynose
    Nippran skrev 2009-06-14 23:06:15 följande:
    Tja, varför inte bara skriva: därför att vi har valt att inte bjuda dig.Du behöver som sagt inte ge någon närmare förklaring...
    Håller med!
  • Cinderella prinsess

Känner igen din frustration. Finns konstiga människor här i världen.

Lycka till

• Aleta

Mitt råd är att inte ge för mycket förklaringar och framför allt inte att det känns märkligt för att hon är ett ex. Då kommer de att kontra med att det inte stör dem osv.

Säg att ni har ett begränsat antal som ni kan bjuda (nämn ingen siffra) och då är det de närmaste med sina respektive som får komma.

• Oneesan

Tack, jag har tagit era råd och skrivit nu "Vi har en tajt budget och har därför varit tvungna att prioritera de närmaste"

MEN likt förbannat har det nu kommit sms med "Men en till gör inget" "Varför kunde då nya flickvännen få komma?" Jösses det är som att argumentera med småbarn

• Finyare

Udda människor låter det som :S

Själv skulle jag skriva något liknande som: "Våran budget låter oss bara bjuda dem närmaste med respektive, vi har tyvärr inte plats/råd med en till."
    Dem verkar inte riktigt uppfatta det hela med ni inte vill ha henne där ;)

• passionsblomman

"Vår inbjudningslista är inget diskussionsunderlag och den är för vår del färdig och vi är nöjda så som den nu ser ut.
    Vi ser fram emot att träffa dig och din flickvän på bröllopsdagen"

Typ?

Oneesan skrev 2009-06-15 22:30:42 följande:
    Tack, jag har tagit era råd och skrivit nu "Vi har en tajt budget och har därför varit tvungna att prioritera de närmaste"MEN likt förbannat har det nu kommit sms med "Men en till gör inget" "Varför kunde då nya flickvännen få komma?" Jösses det är som att argumentera med småbarn
  • Panzerfaust

Ok logik enl. Panzerfaust kommer fram till att:

Din killes bästa kompis är inte riktigt frisk.
    Din killes bästa kompis ex spelar inte heller med fullt lag.
    Din killes bästa kompis nya flickvän är inte heller på riktigt.

Säg åt dem att stanna hemma och spela yatzy istället.

Svar på tråden Hur fan tänker man?