• Mamli

Blir arg, tänker inte folk?!

Vi bodde i en 2:a, men fick problem ekonomiskt så jag hyrde mig en etta där vi bor nu. Vi tänkte att när vi gifter oss önskar vi oss pengar så nästa lägenhet blir en 3 med markplan så sonen kan få eget rum och vi äntligen kan få oss en hund igen.

jag HATAR att bo här, lägenheten är jätte fin! men ALLT hörs, jag vaknar när jag hör folk kissa på natten! det är fest JÄMT. igår hade killen 2vån över oss fest och de lät som f*n, ligger ölburkar och cigaretter utanför och massa fimpar.

Så fort nån har fest så skriker alla i trappuppgången så vår son vaknar, de ringer på vår dörrklocka!
    JAG STÅR INTE UT!

och hyresvärden skiter totalt i det! när jag flytta in fick jag bara 2 av 3nycklar, så en främmande gubbe har min hemnyckel...dom byter inte lås!
    Har kontrakt på att hon som bodde här inne ska betala för de låset.

Vad tror ni om att hitta oss en 2:a? sonen kan ju sova i samma rum som vi ett tag till, hyra en 2:a och sen köpa när vi båsa har fast jobb.

Jag är mammaledig och vet inte hur de ska gå med jobb. de skulle innebära en hyra på 1-1500kr extra i månaden..vi hade inte behövt flytta från den förra det var jag som tyckte det var för dyrt, men alla andra trodde inte de var nåt problem...

Jag blir tokig! dumma grannar!

• Svar på tråden Blir arg, tänker inte folk?!
  • b2b09

Känner du verkligen att det är rätt läge att gifta sig nu?? Hade det inte vart bättre att satsa de pengarna på att hitta ett bättre boende åt er, och framförallt ert barn?!

• Mamli

Men..vi ska ha ett litet bröllop, och vi har haft en tuff tid bakom oss och nu behöver vi glädje.
    Bröllopet kommer då inte kosta mycke så det tycker jag inte ens vi skulle behöva dra upp.

• b2b09

Ok, ja det vet du ju bäst själv.
    Jag bara kände att om det hade varit jag så hade det varit viktigare att bo och trivas i vardagen än att ha bröllop.

• JustMeAndMyLove

Ta kontakt med hyresgästföreningen, de kan ordna låset mm.
    Själv har jag flyttat pga grannar, det är inte billigt att flytta och då hatr vi inte ens barn.
    Hoppas det löser sig och ni hittar något!

• pysselbruden

Problemet verkar ju snarare ligga i just den här lägenheten (med dåliga grannar, lyhört och problem med värden) än att det just är en etta. Ni har ingen möjlighet att hitta en annan lägenhet i samma prisklass även om det också skulle vara en etta? Det finns ju även väldigt bra planerade 1,5:or som nästan är som tvåor, plus att det finns mini tvåor som inte behöver bli mycket dyrare än en etta.

Det är dock svårt att råda utan att veta mer om er bostadssituation - kan ni få något nytt i bostadskö kan ju förslagen ovan vara något alternativ, men måste ni byta lägenheten ni har nu kanske det är svårt att hitta någon som vill byta utan att ni måste gå upp i hyra.

• Tojk

Räkna på eran ekonomi, klarar ni av att lägga ut säg 1500 mer varje månad utan problem så är det ju bara börja titta efter lite större och i lugnare område.

Vad händer om du inte får jobb, kan du tänka dig plugga, har du rätt till a-kassa etc. Räkna på alla möjliga tänkbara scenarion som kan tänkas komma i framtiden. Vårdbidraget är ju en del som utnyttjar för att få vara hemma extra länge med sitt barn.

Dra ner andra konstander är ju ett annat alternativ, OM man har några såna som går att dra ner på vill säga. Vänta lite med hund när ni skaffat er större lägenhet också, så ni hinner stabilisera ekonomin och ser att ni fixar det.

Allt går bara man själv vill!

• JustMeAndMyLove

1a = fattig student som super
    Tyvärr så verkar nästan alla (stpora som små) hyresvärdar tänka så.
    Om man som jag gjorde började jobba 05.30 på morgonen och gärna inte lyssnade på deth metal dygnet runt så fick man skylla sig själv. "Det är ju bara en etta"

pysselbruden skrev 2009-06-14 15:46:11 följande:
    Problemet verkar ju snarare ligga i just den här lägenheten (med dåliga grannar, lyhört och problem med värden) än att det just är en etta. Ni har ingen möjlighet att hitta en annan lägenhet i samma prisklass även om det också skulle vara en etta? Det finns ju även väldigt bra planerade 1,5:or som nästan är som tvåor, plus att det finns mini tvåor som inte behöver bli mycket dyrare än en etta. Det är dock svårt att råda utan att veta mer om er bostadssituation - kan ni få något nytt i bostadskö kan ju förslagen ovan vara något alternativ, men måste ni byta lägenheten ni har nu kanske det är svårt att hitta någon som vill byta utan att ni måste gå upp i hyra.
  • Mamli

Nej jag trivs jätte bra i att bo i en etta..kanske låter knäppt men de är det bästa boendet jag haft, sambon jobbar ju på dagarna så det är lagom stort, känner mig trygg.

Jag vill inte bo mer hos den här hyresvärden, tyvärr är de stört i stan. Men vi funderar på att skriva upp oss hos en annan. Jag borde ha rätt till alfa kassa, funderar på att plugga och söker jobb jämt.

Men vi tänker ju såklart, vi måste ha råd emd den om jag är arbetslös Jag är ju inte dum på de viset

Nu väcker de min son igen...jag är så trött..och arg..skulle kunna gå ut och skrika åt dom att dra åt helvete....men de vågar ja ju inte direkt

Kanske borde hitta oss en 2:a, högt upp! häftigt..ha hiss.. de enda är att de är bra här för de är i stan men lite avlägset.,.har gräs utanför och allt..i stan är ju bara asfalt..
    men vi kan ju skriva upp oss så får vi se

• pysselbruden
    JustMeAndMyLove skrev 2009-06-14 15:49:44 följande:
    1a = fattig student som superTyvärr så verkar nästan alla (stpora som små) hyresvärdar tänka så.Om man som jag gjorde började jobba 05.30 på morgonen och gärna inte lyssnade på deth metal dygnet runt så fick man skylla sig själv. "Det är ju bara en etta"
    Åh, vad trist att höra. Så har det inte alls varit för mig när jag bott i ettor (har bott i tre olika). Men det kan ju vara skillnad om det är ett hus med bara små lägenheter, eller om det är mer spritt och finns några ettor i huset.
    Sånt är ju dock svårt att veta innan man flyttar in - men man har ju förhoppningsvis ett visningstillfälle, så det gäller ju att hålla alla öron och ögon öppna.
  • Mamli

Vill bara säga att hund dröjer ju år!
    Men vi planerar allt, sen gör vi ju inte allt på en gång!

Hund blir när vi har en trädgård!

Det var nåt mer jag läste jag vill svara på...Just de!

Har pratat med hyresvärden närmare 20ggr och de skickar bara runt mig och säger att de ska ringa upp angående låset, har även mailat och de händer inget!

Svar på tråden Blir arg, tänker inte folk?!