• Carla77

Inte ordnar man väl sin egna möhippa?!

Har en väninna som gifte sig tidigare i år...
    Hon har nu ringt och frågat flera ggr om jag inte ska ha möhippa! Hon hade en möhippa då hon hade PÅTALAT för sina vänner att hon ville faktiskt HA EN! Men inte sjutton fixar man väl det själv?! Jag har bara svarat att det vet jag inte och att jag förväntar mig inte ngn eftersom vi ska gifta oss utomlands...
    Hon svarade då att det var ju svårt för henne att fixa ngn eftersom hon inte hade telenr osv till mina andra vänner...Men det ordnar väl tärnor eller vänner?

• Svar på tråden Inte ordnar man väl sin egna möhippa?!
  • 090208

Jag har nastan gjort det... Men det ar en helt annan story: Vi bor utomlands och nar vi kommer till Sverige i sommar kommer jag dit nagra dagar innan min man. Sa da tankte jag samla ihop tjejkompisarna.
    Blir mer en "fruhippa"...
    OT: Kan man kalla det "fruhippa"? Nat annat forslag..?

Tillbaka till TS: Jag antar att man inte ordnar sin egen mohippa om det inte ar som i mitt fall, eller om det av nan anledning inte funkar, graviditet t.ex.
    Men aven om ni gifter er utomlands sa borde ni ju bli firade innan ni aker, precis som vanligt.
    Finns det inte NAN van hon har gemensamt med dig??

• passionsblomman

Nej det gör man inte och det är vänner emellan som det ska fixas med nummer och kontakter. Ofta brukar man luska en dlel via den blivande maken också. Det är vare sig ngt mankan vänta sig eller ta för givet, än mindre styra över, till skillnad från hur det ibland verkar här på forumet.

Din kompis borde dra i dina övriga vänner och inte ens prata om saken med dig.

• Carla77

Jag förstår dig som det kanske krävdes en del planerande då du var hemma vissa datum bara.
    Hon vet exakt vad mina vänner heter och har en del mailadresser till dem, och så svårt är det ju inte att söka på t.ex Eniro osv men jag förväntar mig inte av henne att hon fixar det....är inte hennes grej att arrangera saker för andra.
    Nåja, tillbaka till saken.
    Visst vore det roligt att få en möhippa men...mina vänner har sagt grattis och lycka till och att de hoppas att de får se bilder senare. Känns lite trist att de inte verkar mer engagerade men vi valde att gifta oss utomlands så då får det väl vara!

• 090208

Men om hon kan fa tag i minst 1 person sa far hon ju tag i resten genom henne! *suck*

• aikidoaasa

i england/usa är det ovanligt att man gör det... fast där kallas det mer för ett "henparty". där hör man ofta om helt tokiga idéer som de blivande bruadrna har... som att alla tjejkompisar ska betala runt 3000 kr så att bruden själv inte ska behöva betala. @_@

Eller så kan de ha mer vår variant bachelorette party där kompisarna fixar allt. Den tycker jag är mycket trevligare då det blir en överraksning och kompisarna själva bestämmer hur mycket de vill lägga ut.

Själv hoppas jag ju på att mina kompisar hittar på något för mig senare. Där lär det inte bli så svårt att få tag i alla då jag är en tjej som har fler killkompisar än tjejkompisar, men några få är det allt.

• Mamli

jag har då inga vänner som skulel göra de för mig, så jag funderar på att fråga min syster och kompis om vi ska gå ut och bara ha lite roligt så blir de som en möhippa

• 090208

Mamli: Gor nanting ni inte brukar gora! Borja tidigt med gokart t.ex, eller kanske aka till nat tjusigt badhus. Rida kanske. Sa blir det ju anda "mohippigt".

Svar på tråden Inte ordnar man väl sin egna möhippa?!