Ja, det blev en hippa..
Precis när jag satt och funderade på att gå och starta en tvättmaskin så bankade det på dörren. Där ute stod nästan hela gänget, några saknades eftersom dom inte hade möjlighet att åka upp hit så lång innan bröllopet. Hur som helst.. Jag blev snabbt påklädd en vitt skyddsoverall med diverse färgkladd på (inkl. ett handavtryck på vardera bröst..), en katedrallång slöja som var misstänkt lik en spetsgardin och så ett knallrött läppstift. Så bar det iväg. På med ögonbindel och ut i bilarna. Efter att ha snurrat runt stan ett par varv (sådär så jag inte hade en aning om vad som var upp eller ner) så stannade vi i det mina kära vänner kallade "skogen".
Så snabbt på med dom oömma skor och paraplyet jag fått packa ner. Vi fortsatte genom "skogen" tills vi hörde en hel massa barn, då byttes stigen ut mot asfalt under fötterna och efter att ha vinglat vidare en stund så stod jag utan ögonbindel i en keramikverkstad. Där fick jag äntligen prova på att dreja! (hade en kurs i drejning på gymnasiet, men kunde inte vara med pga handskada) Så efter en låååååång stund av stenhård koncentration så stod det en såssnipa på drejskivan. -Min allra första!
Men det var inte slut då utan än fanns det tid, så innan vi åkte vidare så hann jag även knåpa ihop en liten skål.
Sen bar det av mot nya mål, och MAT
. Vi åkte en bit till kyrkan mina föräldrar går i. Där dukades det fram pajer och sallad under tiden jag förhördes om VARFÖR jag nu tog detta kliv. Därefter fick jag ta fram min potatis, mitt valfria köksredskap och mitt förkläde (som jag packat tidigare), nu skulle jag testas om jag var husmorsämne! "Varsågod och skala så lång skalbit som möjligt!" -Jag hade med mig en stor plastsked..
Men lyckades ändå karva av en bit som var drygt 10 cm! *stolt över mig själv*
Vi åt och pratade och skrattade och fick bla. göra en personlighetsanalys (genom att rita en gris... -jättekul!)
Sen var det raka vägen ner i bubbelpoolerna för bad, bastu, snacks och en hel massa prat och skratt. Det var kanske inte den vildaste möhippan man kan tänka sig, men den var helt perfekt! Precis vad jag behövde, en lugn stund och paus i planerandet och en helt underbar dag med dom jag älskar mest! Idag känner jag mig superladdad att ta tag i all mat och allt annat som ska fixas innan på fredag!