Hur mycket snacks?
Nån som har nån aning om hur mycket chips, godis och snacks man kan tänkas behöva?? Vi blir ca 70 gäster.
Nån som har nån aning om hur mycket chips, godis och snacks man kan tänkas behöva?? Vi blir ca 70 gäster.
Puff, undrar det med....
Puff puff, fler som undrar här!
Jag kommer sätta favourgodispåsar på gästernas platser med 100g i varje + att vi kommer ha en godis skål me 3kg godis i. Allt som allt blir d 10kg. Men snacks? Hur 17 mkt går de åt? Chips, ostbågar jordnötter... ska man ha nåt annat?
Snacks är ju billigt så ta i lite, 2 pers på varje 300g chipspåse? Låter vettigt i mina öron. Jordnötter: 3-4 pers per påse.
Åker ni till en stormarknad så kan ni ju köpa jättepåsar för vettiga pengar.
2 pers per 300g chips??!!! tror jag säkert om det är sparsamt med mat men annars låter det som det blir chipskoma...
Är det tänkt att vara 3-rätters + tårta eller vad är det för typ av party`?
Vi har köpt 10 chipspåsar och 3 kg godis till ungefär 55 pers. Det borde räcka.
Tack tack vi äter inte så mkt snacks här hemma men d låter nog vettigt... "många påsar bliiire"
Såg att d kommit in lite inlägg mellan mitt där så va ja menade me att " d låter vettigt" va Panzerfaust inlägg men vi skär ned till 3pers per påse tror ja. de blir ändå 6,5 kg så d får räcka
Vi köpte 4 påsar chips och 4 påsar ostkrokar och kanske ½ kg godis för 60 personer. Det blev ungefär 3 påsar snacks över. Jag blev lite förvånad att folk inte åt mer snacks, men vi hade en stor buffé dessförinnan
Tjenixen.....vi hade nog köpt 10 chipspåsar och sen hade vi canderade nötter och polly och lakritskonfekt. Det gick väl åt ca 4 chipspåsar och pyttelite godis och nötter. Vi var 74 personer. Men man behöver ju inte hälla upp allt på en gång och går det inte åt så lär det ju räcka till senare...så tänkte vi iallafall!
När jag fyllde 30 hade vi ca 30 gäster och det gick 100-150g chips per skalle.
Men hade ni haft trerättersmiddag + tårta innan då?
Oj ja det är svårt....ja chips och snacks ska man ju inte äta sig "mätt" på, utan bara att ha som lite tilltugg på kvällen.
Sedan så ska man ju även tänka på att kanske inte köpa mycket utav en sak bara, utan det är ju fler olika snacks att äta av :)
Är det många tonåringar/barn bjudna på bröllopet så kan det också gå åt en hel del he he.
Sedan så tror jag inte att man "vräker i sig" en massa snacks på en sådan tillställning (eller vad vet jag, din familj o vänner kanske är jättemycket för sånt he he)
Ok, så om man köper ca 10 påsar chips, lite naturgodis och en par kg godis så borde det inte vara nån sak (vi ska inte ha nån alkohol heller som kan tarva en del chips..)? Ska iväg och handla idag så det är bra att fått svar från dom som hunnit testa.
Haha,, 06.30.. det är "our kind of people". Våra fester brukar också hålla på hela natten.. alltså många går ju tidigare..men där är alltid några nattugglor som håller på till det ljusnar, och visst då går det en hel del snacks och godis.. vi brukar även hinna börja om på maten.. hahaha.
vi köpte på tok för mkt... hade köpt 5 chipspåsar och 6kg godis..
fick 4 kg godis över och 2 påsar chips.. då var vi 80pers...
men alla släkter är olika
Oj! Jo alla e vi olika. Släkten äter nog mest godis. Riktiga godis monster som ja men vännerna äter snacks. D finns dom som med lätthet sätter i sig en hel påse själva efter en brakmiddag!