• tummelisa74

Foto innan eller efter?

Kommer ni att ta kort innan eller efter vigsen? Skulle vara roligt om inte blivande maken hade sett mig innan, men å andra sidan vill jag inte att gästerna ska få vänta! Hur ska man göra?

• Svar på tråden Foto innan eller efter?
  • Ne11ie

Vi kommer att fotograferas efter vigseln, då vi tyckte att det kunde vara roligt om vi inte såg varandra förrän i kyrkan :)

Gästerna kommer då att få lite mingeltid, tid att skriva i gästbok få välkomstdrinkar samt att vår toastmaster även informerar lite om vad som skall ske under kvällen.

• puppis

Hej!

Jag rekommenderar foto-tagning FÖRE vigseln. Det var perfekt att ha någonting att fokusera på (då man var så nervös)

Och dessutom ville vi umgås med våra gäster då vigseln var över.

Lycka till!

• BM2009

Vi tar före vigseln. Då är man nyfixad och fin. Så kan man åka runt i bilen efteråt och dricka champagne innan man möter upp gästerna vid festplatsen!

• Igia

Vi ska fota oss efter. Vill inte heller att vi ska ha sett varandra och sen känns det stressigt att hinna med det innan oxå. Vi har vigsel kl 14 och vill kunna göra mig iordning i lugn och ro.

Våra gäster kommer att ta sig från kyrka till lokal och sedan där mingla runt med drink och snittar. Ev kommer våran toastmaster att hitta på nåt för de att göra och sedan även prata lite allmänt om kvällen.
    Vi kommer även att fota vi lokalen tillsammans med alla gäster så de får info om det då...

• Floff

Vi fotade oss efter - det kändes bra att kunna slappna av lite mer på fotona, har en känsla av att vi nog kunde sett ganska stela ut annars

• edit10

Jag skulle definitivt välja efter. Har fotat många bröllopspar både innan och efter och helt klart är bilderna efter något alldeles särskilt. Blickarna, lyckan, stoltheten... Allt lyser genom bilderna på ett annat sätt. Generellt är ju nervositeten väldigt stor innan man gifter sig och man har svårt att slappna av och njuta. Låt gästerna få sig ett par glas champagne och stick runt hörnet på kyrkan och plåta en halvtimme... Brudparen brukar faktiskt tycka att det är lite mysigt också att komma iväg några minuter för sig själva och kuckla... Och fotona brukar bli sååå söta då...

• lecaroline

Jag grät i kyrkan så jag var väldigt nöjd att vi fotade oss innan..

• Stitch

Utan tvekan före!
    Ingen väntan för gästerna, smink/hår/frisyr/kläder i perfekt ordning och en privat stund för brudparet före ståhejet börjar.

• Hofsan

Jag rekomenderar heldagsfotografering. Helt klart det bästa alternativet. Dra helre ner på någon annan kostnad och få bilder från hela dagen+ danse osv vid midnatt. Helt klart värt att man får bilder som är tagna när man minst anar det.

• kaif

skulle säga det, man kan ju fota både före och efter

• HannaEl

Vi ska fota efter just för att det då kommer betyda att spänningarna har släppt en aning.. Vi ska ha vår fotograf med en hel dag och kommer ta bilderna när vi känner att vi är lugna! Vi ska även passa på att ta några på kvällen med en vacker solnedgång!

• Juni2009

Vi nska fota oss före vigseln.

Delvis vi vill inte gäster ska vänta på oss, och jag kan tänka mig att jag skulle grina liiiite eller så får jag massor kindpussar... då är smink halvborta efter ca 30 kramar...

• Ninnalotta

hur lång tid planerar nu att fotograferingen får ta??

• Emmas syster

fotograferingen tar alltid längre tid än man tror, så gästerna kan få vänta läääänge
    Fördel före:
    Man är snyggast innan eftersom smink och hår är opåverkat av gråt och kramar, inget ris i som måste plockas bort mm
    Bättre med tid normalt sett.
    Tänk bara på att ta på ringarna innan om ni vill fotas med dom på.

Fördel efter:
    Man är mer avslappnad
    Eftermiddagsljus är oftast vackrare än det är mitt på dagen (ffa om man väljer en senare vigseltid på sensommaren så blir ljuset mkt bättre)
    Sminket och håret mm kan behöva fixas rätt rejält innan fotograferingen.

Har ni inte råd med hela dagenfoto så försök få ngn duktig hobbyfotograf följa er under dagen och kvällen (vi hade en ingift kusin som fotade allt)

• crello

Foto för vigslen, var på ett bröllop där fotografering va efter och man får vänta länge o gästerna blir otåliga...

Vi tog för och som puppis sa man har något att fokusera på innan vigslen så man inte klättar på väggarna

• londontjejen

Efterat !!! mkt romantiskare sa.

Svar på tråden Foto innan eller efter?