• Torekov

Bär brudnäbbar något?

hej,

Mina systerbarn ska vara våra brudnäbbar (en pojke och en flicka) och gå in före oss. Ni som har brudnäbbar, ska de hålla något i handen? tex blomma, eller räcker de att de går in före oss och håller varandra i händerna? Ringarna bär vi själva.

• Svar på tråden Bär brudnäbbar något?
  • MulleNuh

oh det har inte jag ens tänkt på...

ser om du får några svar..

• MammaMiaa

Mina brudnäbbar ska hålla vars en brudnäbbs bukett, som liknar min brudbukett.

Om ni får för kyrkan är det många brudnäbbar, som strör rosenblad framför brudparet.

• Sonja68

Våra flickor höll bara varandra i händerna och gick in före oss.
    Det var jättefint och naturligt.

• MulleNuh

Vi ska ju bara hamin son som näbb.. Vette fan om han VILL gå och bära små blommor! Kanske ett lasersvärd om han får bestämma..

• Ore

Har sett små pojkar som är näbbar och som har en liten käpp med några blommor fästa. Kanske funkar lika bra som ett lasersvärd?

• MulleNuh

haha! Va sött... Äh jag tror inte han kommer vilja gå in med oss iaf.. Inte när han ser att kyrkan är full med folk..

Ore skrev 2009-06-08 10:47:25 följande:
    Har sett små pojkar som är näbbar och som har en liten käpp med några blommor fästa. Kanske funkar lika bra som ett lasersvärd?
  • Fanasis

Våra tre barn var alla klädda i vitt, bar en varsin röd ros i handen, min brudbukett bestod enbart av röda rosor. (de är 8 och 6 år)

Tror det kan vara skönt att hålla något i handen, om så en annan hand.

• passionsblomman

Det är vanligt med antingen små små näbbbuketter eller små korgar med blommorna i. Nu pratar vi storlek som rymmer bara några få blommor. SMÅ buketter eller korgar alltså.
    Jag var näbb när min mamma gifte om sig och var oerhört storlt över min lilla bukett.

Till pojkar finns näbbkäpp.
    Eftersom jag vet fler killar som gillar svärd och lyckas vända allt från skohorn tillbadmintonrack till just det, tror jag iofs det kan vara lugnast utan käppar. Iallafall om det är två pojkar inblandade...

• möklintabröllop

Min näbb (5år) ska ha en vit korg med ringen i. Korgen är dekorerad med tyll inuti och lite blommor här och där.

• hanko

Mina tjejer ska få hålla varsin liten bukett mest för att ha något att göra.

För två år sen var min stora tjej (då 4 år) brudnäbb på min systers bröllop. Då fick hon strö rosenblad (i tyg från IKEA) uppför gången. Hon älskade det

Svar på tråden Bär brudnäbbar något?