• Dess

Skjuta up mens-ägglossning?

Hej!
    Jag ska skjuta upp min mens nu med de receptbelagda piller som finns för detta, men jag undrar, skjuter man även upp ägglossningen då? Någon som vet vad som händer? Har man fortfarande ägglossning på den tiden man brukar ha, eller skjuts även denna upp? Tacksam för svar.

• Svar på tråden Skjuta up mens-ägglossning?
  • b2b09

Hmmm, jag vet faktiskt inte.
    jag har bara skjutit om mensen mha p-piller så det blir ju inte riktigt samma sak.
    Men jag kikar in här och lånar din tråd, för detta svar är ju också nyfiken på...

• Lakritsbåten

ja, du rubbar menscykeln.

• Iluna

vad e de för piller?? kan man abra ta dom och så kjuter man upp mensen?? för ja tror att ja kommer ha de precis under vårat bröllop.... vore ju skönt om man kunde skjuta upp hela pms:en..för har extremt svår sådan...

• Lakritsbåten

Primolut Nor är en vanlig sort. De kan bl a användas för att skjuta upp mensen i upp till 2 veckor. De är receptbelagda.

• Iluna

vart ska man vända sig för att få tag i sånna??är det några biverkningar??

• rosa lavendel

fass.se kan man läsa mer om primolut-nor.
    Hittade också en länk på sjukvårdrådgivningen där man kan läsa lite och förstår jag det hela rätt ändras ägglossningen. Man kan ju annars ringa dit eller till sin vårdcentral.
    Här är länken iaf
    www.sjukvardsradgivningen.se/artikel.asp&PreView=

• rosa lavendel

Finns för övrigt ett gäng andra läkemedel för detta ändamål och det är väl upp till läkaren vad denna anser passa bäst. Är receptbelagda hur som helst.

Svar på tråden Skjuta up mens-ägglossning?